بازگشت به سرزمین فتح شده؛
کریستیانو رونالدو، بازیکن سابق یوونتوس، به دنبال فتح جام به منچستریونایتد برگشته تا با آخرین چالش دوران افسانه‌ای بازی خود روبرو شود.
کد خبر: ۹۹۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 11 September 2021

رسمی؛ کریستیانو رونالدو به منچستر یونایتد پیوست | فوتبالی

 

به گزارش تابناک سمنان ضربه سر غیرقابل مهار در پایان وقت اضافه. پیراهنی که از تن بیرون آورده می‌شود تا عضله‌های شکمی مورد تحسین قرار بگیرند. و کمک داور ویدیویی که گل را به دلیل خطای آفساید مردود اعلام می‌کند. آخرین لحظات حضور کریستیانو رونالدو در یوونتوس که در 22 آگوست در جریان تساوی 2-2 برابر اودینزه رقم خورد شبیه به پایان ماجراجویی او در تورین بود. بازیکن پرتغالی تا آخرین لحظه درخشید اما همیشه طعم تلخ این سه فصل با فتح دو سری آ اما به همراه حذف از لیگ قهرمانان را، که علاقه اصلی رونالدو و البته یوونتوس به حساب می‌آمد، به همراه خواهد داشت.


دیگر شکی وجود ندارد که او به دلیل نگرانی‌های جدی مالی از این باشگاه جدا شد. برنده پنج توپ طلا در آخرین روزهای پنجره نقل و انتقالات راه منچستر را در پیش گرفت. نه، آن منچستری که شما فکر می‌کنید نبود. این منچسترسیتی، همسایه رقیب شیاطین سرخ، بود که در آستانه جذب رونالدو قرار داشت. تا این که یونایتد بیدار شد و کار را با استفاده از برونو فرناندز، هموطن رونالدو، آغاز کرد که بعدها لقب « مدیربرنامه فرناندز» را به خودش داد. اما ریو فردیناند، مدافع سابق باشگاه و هم تیمی سابق رونالدو، نیز در این کار دخیل بود. از نقش بزرگی که سر الکس فرگوسن در بازگشت او ایفا کرد نیز نمی‌توان گذشت. مارکوس رشفورد که وقتی رونالدو اولین بازی با پیراهن یونایتد را انجام داد فقط 5 سال داشت گفت:« وای، وای، وای، او به خانه برگشته است. » پاتریس اورا، هم تیمی سابق و دوست او، نیز مدعی شد:« این بزرگترین نقل و انتقال تاریخ فوتبال است.»

 

رونالدو، پوگبا و 1-3-2-4 منچستری

 

صفحات باشگاه انگلیسی از آن روز تا به حال با تصاویر خرید جدید پر شده است. این اشتیاق در بین همه جریان دارد. سال‌ها بود که چنین هیجانی در گذرگاه‌های منچستر جریان نداشت. اما زمانی که آدرنالین به اوج خود برسد، باید چه انتظاری داشت؟ کریستیانو رونالدو دیگر در سال‌های اول جوانی و همان بازیکنی که منچستریونایتد از او رونمایی کرد نیست. او فوریه آینده تولد 37 سالگی خود را جشن خواهد گرفت. زمان حضور او در میدان در فصل گذشته کاهش پیدا نکرد اما سبک بازی او با وینگر پر سرعتی که شیاطین سرخ می‌شناختند بسیار تفاوت کرده است. سرعت و شتاب او کم شده اما کیفیت جایگیری در محوطه جریمه، ضربات سر و شم گلزنی همچنان مانند قبل پابرجا است.
به طور خلاصه باید گفت که رونالدو بیشتر از هر زمان دیگری به مهاجم نوک تبدیل شده است. حتی با این که در سال 2017 در گفتگویی با رسانه چینی این لقب را نپذیرفت:« شاید گاهی در پست شماره 9 بازی کنم اما چنین بازیکنی نیستم. من دوست دارم در زمین آزادی عمل داشته باشم.» جایگاه او در سیستم 1-3-2-4 اوله گونار سولسشر منطقی به نظر می‌رسد، رونالدو در نوک حمله قرار خواهد گرفت. با حضور پل پوگبا در سمت چپ مانند آغاز فصل؟ احتمالا. بازیکن فرانسوی در این پست درخشید و وقتی در برابر ولورهمپتون جانشین اسکات مک تامینای در برابر دفاع شد، تعادل تیم علیرغم پیروزی 0-1 به خطر افتاد. اما حفظ پوگبا در سمت چپ باعث می‌شود که مارکوس رشفورد، میسون گرینوود و ادینسون کاوانی روی نیمکت قرار بگیرند. سولسشر اولین پاسخ‌ به این ابهامات را در بازی امروز برابر نیوکاسل خواهد داد.

 
 
روایتی برای بازنویسی

رابطه آینده رونالدو و پوگبا، ارسال کننده چهار پاس گل در جریان پیروزی 1-5 برابر لیدز، احساس لذتبخشی را برای شما به دنبال خواهد داشت. او یکشنبه گذشته پس از بازی فرانسه به تی اف وان گفت:« بازی در کنار بهترین‌ها همیشه باعث افتخار است.» تمرین با یک قهرمان باعث پیشرفت بازیکنان نیز خواهد شد. سطح آنها بالا می‌رود. برونو فرناندز، ستاره پرتغالی دیگر شیاطین سرخ، اظهار داشت:« با او، می‌دانیم که به فتح جام نزدیک‌تر خواهیم بود.»
چون این عطش کسب موفقیت بوده که سال‌ها باعث پیشروی رونالدو شده است. منچستریونایتد از سال 2013 و بازنشستگی سر الکس فرگوسن به دنبال کسب جام قهرمانی لیگ است. سیتی در همین بازه زمانی چهار بار قهرمانی را از آن خود کرده و همین باعث شرمندگی تیم سرخپوش شهر منچستر شده است. یونایتد از سال 2011 به بعد نیز به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا نکرده است. در همین حال، رونالدو به عنوان بهترین گلزن این رقابت‌ها (با 135 گل) به دنبال فتح ششمین جام قهرمانی اروپا است. او با رسیدن به این جام می‌تواند با رکورد پاکو خنتو، ستاره سابق رئال مادرید، برابر شود. آیا بزرگترین شکست او در یووه می‌تواند به بزرگترین دستاورد او در منچستر تبدیل شود؟ رونالدو قویا به این موضوع باور دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار