تصور یک سناریو در اینستاگرام اصلاً دشوار نیست؛ شما این اپلیکیشن را باز می‌کنید تا آخرین پست‌های دوست صمیمی خود را ببینید. پس از چند دقیقه اسکرول در صفحه و مشاهده تعداد نامحدودی از پست‌هایی که اهمیت کمتری برای شما دارند، ناگهان هدف اولیه خود را هم فراموش می‌کنید و پس از چند دقیقه سردرگمی، از اپلیکیشن خارج می‌شوید.
کد خبر: ۹۹۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 12 September 2021
اینستاگرام

 

به گزارش تابناک سمنان تصور یک سناریو در اینستاگرام اصلاً دشوار نیست؛ شما این اپلیکیشن را باز می‌کنید تا آخرین پست‌های دوست صمیمی خود را ببینید. پس از چند دقیقه اسکرول در صفحه و مشاهده تعداد نامحدودی از پست‌هایی که اهمیت کمتری برای شما دارند، ناگهان هدف اولیه خود را هم فراموش می‌کنید و پس از چند دقیقه سردرگمی، از اپلیکیشن خارج می‌شوید.

ظاهراً اینستاگرام به خوبی از این دغدغه آگاه است و اکنون در حال تست و بررسی یک راه حل جدید برای این مشکل تحت نام «محبوب‌ها» (Favorites) است.

طبق ادعای یک توسعه‌دهنده موبایل به نام الساندرو پالوتزی (Alessandro Paluzzi) که اولین بار به این ویژگی در حساب توییتر خود اشاره کرد، ویژگی محبوب‌های اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد مهم‌ترین حساب‌های خود از جمله تولید کنندگان محتوا و دوستانتان را در اولویت قرار دهید.

به این ترتیب پست‌های آن‌ها در جست‌وجوها و کاوش شما در صفحه اصلی که با نام Feed شناخته می‌شود، اولویت بالاتری می‌گیرنمد و به همین شکل، بالاتر از سایر پست‌ها قرار خواهند گرفت.

احساس دژاوو و یا همان آشناپنداری به شما دست داد؟ تعجب نکنید. اینستاگرام پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ ویژگی مشابهی را در دستور کار داشت و آن را به دقت تست می‌کرد. آن ویژگی اجازه می‌داد مخاطبان دقیق هر پست را محدود کنید.

برای نمونه شما می‌توانستید تصاویر عروسی خود را تنها با تعداد محدود و در واقع، متمایزی از مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؛ بنابراین مهم نبود که چه تعداد دنبال کننده دارید، همیشه تصاویر با افراد به اشتراک گذاشته می‌شد که شما انتخاب می‌کردید.

با این حال ویژگی مذکور اکنون باری دیگر به حیات بازگشته است تا شما کنترل بیشتری رو فید خود داشته باشید. تنها به اینستاگرام بگویید کدام حساب‌ها برای شما اهمیت بیشتری دارند تا نتایجی که بیشتر برای شما جذاب هستند، بالاتر نمایش داده شوند.

در حال حاضر اینستاگرام فید شما را با توجه به پست‌هایی که اخیراً مشاهده کرده و یا به اشتراک گذاشته‌اید، نظم می‌بخشد. افزون بر این عوامل دیگر نظیر مقدار تعامل شما با پست‌هایی که دوست دارید هم در الگوریتم اینستاگرام برای نمایش پست‌های محبوب تعریف شده‌اند.

با وجود آن اگرچه ممکن است شما علاقه داشته باشید پست‌های بسیاری را مشاهده کنید اما این تضمین نمی‌کند آن‌ها دقیقاً همان چیزی باشند که به دنبالش بوده‌اید. به همین سادگی این احتمال همیشه وجود دارد که عوامل تاثیرگذار بر علایق شما به اشتباه به الگوریتم اینستاگرام وارد شوند و در نتیجه شما هرگز به آن چیزی که می‌خواهید، نرسید.

فعلاً مشخص نیست ویژگی «محبوب‌ها» چه زمانی به صورت رسمی در دسترس قرار خواهد گرفت و چه تغییراتی را پیش از عرضه عمومی تجربه خواهد کرد. در نظر داشته باشید که ممکن است این ویژگی در حساب کاربری شما در دسترس قرار بگیرد. در این صورت شما می‌توانید زیر گزینه Close Friends این ویژگی را مشاهده و آن را فعال کنید.

اینستاگرام

اینستاگرام مدتی پیش نیز قابلیت‌های دیگری را هم در اختیار کاربران قرار داده بود. یکی از این ویژگی‌ها، محدودیت‌ها نام داشت که فعال‌کردن آن به کاربرانی که شما را دنبال نکرده و یا به‌تازگی شما را دنبال کرده‌اند اجازه‌ی ارسال نظر و یا پیام خصوصی را نخواهد داد.

این قابلیت از مدتی پیش در اختیار کاربران قرار گرفت. کاربران همچنین می‌توانند بخش نظرات و پیام‌های خصوصی را به‌طور کامل غیرفعال کنند اما این ویژگی برای افرادی که ترجیح می‌دهند تا بازخوردهای مثبت را دریافت کنند، کاربردی خواهد بود.

اینستاگرام همچنین در حال تکمیل قابلیت کلمات مخفی خود بوده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیامهای خصوصی‌‌ای که در آن‌ها از کلمه، عبارت و ایموجی‌های توهین‌آمیز استفاده شده را فیلتر کرده و آن‌ها را در پوشه‌ای مخفی قرار دهند.

این قابلیت حالا لیست بزرگ‌تری از کلمات، ایموجی‌‌ها و هش‌تگ‌های توهین‌آمیز را شامل می‌شود. آخرین ویژگی جدید اینستاگرام نیز به‌طور جدی‌تری با کاربرانی که پیام‌های توهین‌آمیز را ارسال کرده‌اند، برخورد می‌کند.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا اینستاگرام در نمایش پست‌های محبوب می‌تواند مطابق میل شما عمل کند؟ شما می‌توانید در تکفارس جزئیات جدید از این ویژگی و سایر ویژگی‌های اینستاگرام را دنبال کنید.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار