دالاهو ایراندوست بدل سامان قدوس!
یک بازیکن ایرانی‌الاصل پس از سال‌ها بازی در لیگ سوئد، با عقد قراردادی رسمی راهی لیگ اردیویسه هلند شد.
کد خبر: ۹۹۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 13 September 2021

به گزارش تابناک سمنان در آخرین روز فعالیت پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی، یک انتقال ویژه برای یک هافبک دورگه ایرانی-سوئدی رخ داد؛  دالاهو ایراندوست بازیکن تیم هکن سوئد که سابقه بازی در تیم‌های گایس و بالترپس در لیگ سوئد را هم دارد، تصمیم به پایان حضورش در سطح اول فوتبال سوئد گرفت و با امضای قراردادی پنج ساله رسماً به خرونیخن در لیگ اردیویسه هلند پیوست.

ایراندوست که سابقه بازی در رده‌های پایه تیم ملی سوئد را دارد، در سال 2019 به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شد و سابقه پوشیدن 2 بار پیراهن تیم ملی سوئد را در کارنامه فوتبالی خود دارد؛ او هافبکی تهاجمی است و به رغم آن‌که یک بازیکن چپ پاست، می‌تواند در سمت راست و چپ خط هافبک خرونیخن به میدان برود.

 

این هافبک 23 ساله در شرایطی به تیم خرونیخن هلند پیوسته، که پیش از او دیگر لژیونر دورگه فوتبال ایران یعنی رضا قوچان‌نژاد سابقه بازی در این تیم هلندی را داشته است؛ ایراندوست به جز خرونیخن، از تیم تولوز فرانسه هم پیشنهاد داشته که در مذاکرات با این باشگاه به نتیجه نرسیده و سرانجام با خرونیخن قراردادش را به امضا رسانده است.

 

 

 

جالب آن‌که ایراندوست پس از امضای قرارداد 5 ساله با خرونیخن، پیراهن شماره 10 را انتخاب کرده است؛ پیراهنی که فصل گذشته بر تن آرین روبن اسطوره فوتبال هلند و باشگاه خرونیخن بود و او با این شماره از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

 

 

 

سامان قدوس ستاره این روزهای تیم ملی ایران مثل دالاهو به تیم ملی سوئد دعوت شد اما در نهایت ایران را انتخاب کرد.البته ایراندوست تیم ملی سوئد را برای بازی در رده ملی انتخاب کرده است.

 

 

دالاهو ایراندوست 10 شهریورماه انتقال خود به باشگاه خرونیخن هلند را پس از گذراندن تست‌های پزشکی نهایی کرد تا در فصل جدید لیگ هلند بتواند فرصت بازی به دست آورد؛ گفتنی است که هدایت تیم خرونیخن هلند برعهده دنی بویش مدافع و هافبک سابق تیم ملی هلند است. این تیم در 4 هفته آغازین فصل جدید اردیویسه، با کسب یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست در جایگاه دهم قرار دارد.

 

 

 

 

ایراندوست درباره پیوستنش به لیگ هلند و کسب تجربه بازی در ورزشگاه یوروبورگ (ورزشگاه خانگی خرونیخن) این‌طور توضیح داده است: فوتبال هلند برای من ساخته شده است؛ مردم این‌جا می‌خواهند فوتبال ببیند و اینجا همه بازیکنان فوتبال هجومی بازی می‌کنند و من این مسئله را دوست دارم. خرونیخن باشگاه بسیار خاصی است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار