با شخصیت این باشگاه بزرگ بازی نکنید
مهدی پاشازاده مدافع سابق استقلال، امروز اولین روز کاری خود را با عنوان مدیر ورزشی باشگاه در استقلال پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۹۹۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 15 September 2021

به گزارش تابناک سمنان ساعتی بعد از شکست آبی ها مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پاشازاده وارد سیستم اداره کننده پیچیده باشگاهی خواهد شد که سالها در آنجا کاپیتان و ستاره بوده است. او با تجربه ای طولانی در امر مربیگری، حالا در یک نقش تازه قرار است امور فوتبال باشگاه استقلال را کنترل کند.

با توجه به شرایط خاص استقلال و شکست اخیر این تیم در مسابقات آسیایی و بحرانی که به صورت طبیعی در این باشگاه رخنه کرده، پاشازاده از موضع دیگری این موضوع را تحلیل می کند.

 

* بار اولمان نیست که شکست خورده ایم
پاشازاده: صبح امروز وقتی که از خواب بیدار شدم تیترهای زیادی را در شبکه های اجتماعی و سایت ها درباره شکست استقلال شنیدم. به هر حال با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات هم تمام شده و بحث خبر هم کمی فروکش کرده، طبیعی است که به این موضوع بیش از حد پرداخته بشود. در حالیکه ما دیروز می توانستیم برنده این مسابقه هم باشیم و البته حتی با تدارک و شرایط بهتر باز هم می توانستیم به الهلال ببازیم.
فراموش نکنید که بازی استقلال و الهلال یک بازی نزدیک و بین دو قطب فوتبال آسیا در منطقه غرب است و ممکن است نتایج مختلفی در آن رقم بخورد و لزوما هم ربطی به شرایط آن روز تیم ها ندارد. کما اینکه ما دیروز می توانستیم با ضربه سری که سیاوش یزدانی زد از حریف پیش بیفتیم. اگر آنها برای حمله از هم باز می شدند، آنگاه می توانستیم گل های بیشتری هم بزنیم. بنابراین اولین چیزی که دوست دارم در این زمینه بگویم این است که این شکست را به اندازه خودش تحلیل کنیم و نه بیشتر.

 

* شرایط ما آنقدرها هم بد نبود
پاشازاده: امروز از باشگاه اطلاعاتی درباره اردوی تیم و شرایط آن گرفتم و به نظرم ما با شرایط نسبتا خوبی وارد مسابقه با الهلال شدیم. البته اینکه می گویم شرایط خوب، منظورم بُعد تدارکاتی ماجراست والا به صورت کلی هیچ کدام از باشگاه‌های ایرانی در شرایط فعلی اوضاع خوبی ندارند و عدم تطابق تقویم ما با تقویم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرایط کار را برای همه تیم ها سخت کرده است. و شاید اگر مسابقات لیگ ما کمی زودتر آغاز می شد یا برنامه ریزی کشور ما مانند کشور عربستان طوری بود که لیگ قهرمانان آسیا بعد از شروع مسابقات باشگاهی باشد، حتما با فرم دیگری در این بازی شرکت می کردیم.
با این حال چیزی که می خواهم بگویم این است که این مقایسه شدن های مداوم خیلی درست نیست و البته استقلال نیز به نسبت کلیت فوتبال ایران تدارک بدی برای این مسابقه نداشته، اردوی 8 روزه ای در دبی برگزار شده، پول بازیکنان در روز بازی پرداخت شده و آقای گابریله پین هم به تیم اضافه شده و مبلغی از پیش پرداختش را گرفته که اینها هم باید در مسائل مربوط به استقلال لحاظ بشود.

 

* فاصله ما با تیم های عربستانی همیشه همینقدر است
پاشازاده: از وقتی که من به خاطر دارم، هر وقت که ما با یک تیم عربی بازی می کنیم بحث هایی مثل ثروتمند بودن آنها و فاصله ما از نظر مالی در رسانه ها جلوه می کند. به نظر من شرایط بازی دیروز هم همینطور بود و ما مداوم این را از زبان گزارشگر می شنیدیم که مثلا قیمت بازیکنان الهلال اینقدر است و بازیکنان ما آنقدر است و حرفهایی از این دست. به هر حال، ما در شرایطی نیستیم که بتوانیم از نظر مالی با فوتبال عربستان رقابت کنیم ولی این هم هست که ما نیروی انسانی بهتری داریم.
درست است که آنها خریدهای گران قیمتی می کنند و یک بازیکنشان 15 میلیون یورو قیمت دارد ولی ما هم بازیکنانی داریم که به هر حال در 90 دقیقه شاید بتوانند نفس ستاره های هر تیمی از جمله الهلال را بگیرند. این موضوع البته در این بازی اتفاق نیفتاد اما ممکن است در یک زمان دیگر رخ بدهد. بنابراین به جای تحقیر کردن شرایط خودمان، باید استراتژی ما هم به سمتی باشد که بتوانیم در بازی های آینده شرایط بهتری برای تیم خودمان ایجاد کنیم.
البته شاید بعدها هم دوباره ما از نظر مالی در مضیقه باشیم و تیم الهلال شرایط بهتری داشته باشد که این خیلی قابل پیش بینی نیست. اما دفعه قبل که الهلال را برده بودیم هم وضعیت هر دو تیم از نظر مالی فاصله زیادی با هم داشت. پس بنابراین نگاه ما به این مسابقه نباید با کوچک کردن خودمان همراه بشود.

 

 

 


* حمایت، حمایت و حمایت
پاشازاده: ما باشگاهی داریم که در سالهای گذشته، شرایط خوبی را تجربه نکرد. در این موضوع با هم تعارف نداریم. من خودم به عنوان یک استقلالی کمتر به یاد می آورم که در این سالها در یک دوره زمانی مشخص شرایط باشگاه در آرامش باشد و به هر صورت به خاطر نارضایتی های مختلف، باشگاه همیشه در شرایط بی ثباتی قرار داشته و این موضوع به کار ما لطمه زده است. اگر در تلویزیون درباره این موضوع صحبت می کنند که شکست ما از الهلال از چند ماه پیش کلید خورده، باید این را هم بگوییم که مگر ما در چه شرایط با ثباتی باشگاه را اداره می کنیم که بتوانیم درباره آینده تصمیمات درست بگیریم؟ به نظر من و چیزی که می بینم، باید همه کمک کنند که باشگاه در یک ثبات نسبی قرار بگیرد و از کادرفنی هم حمایت بشود تا آنها کارشان را انجام بدهند. با توجه به اینکه آقای پین هم به کادرفنی اضافه شده و استقلال جوان های خوبی دارد و در این دیدار هم امیدوارکننده بازی کرد.

 

* باشگاه و هوادار، دو ستاره اصلی استقلال
استقلال یک باشگاه مردم نهاد است و هوادار همیشه در آن در تصمیم گیری ها نقش اصلی را ایفا کرده است. به نظر من هوادار ما باید خیلی باهوش به کمک باشگاه بیاید و ما سعی کنیم با یک پیش فصل خوب برای رقابت های لیگ در نهایت قدرت وارد عمل شویم، اگر نقطه ضعفی هم داریم، آن را ترمیم کنیم و این اتفاق نمی افتد مگر آنکه باشگاه در آرامش کار خود را پیش ببرد. به نظر من، نگاهمان هم باید معطوف به خودمان بشود و سعی کنیم خودمان را قوی تر کنیم تا هیچ کارشکنی یا اتفاقی به ما اثر نکند و ان شالله همه باید متحد باشیم و این کار را پیش ببریم. من از پیشکسوتان عزیز هم رسما دعوت می کنم تا به باشگاه بیایند و هر نظری دارند، آنجا مطرح کنند تا ان شالله در شرایط بهتری قرار بگیریم.

 

 

* با شخصیت باشگاه بازی کردند
پاشازاده: دیشب از اتفاقاتی که بعد از بازی رخ داد خوشم نیامد و احساس کردم که خودآگاه یا ناخودآگاه یا افراد درگیر احساس شده و در آن با شخصیت استقلال بازی می کنند. استقلال در تاریخش دهها و شاید صدها بازیکن شاخص داشته که آمده اند و رفته اند ولی نام باشگاه و تاریخ پرافتخار باشگاه هرگز تحت تأثیر رفتن یا آمدن کسی قرار نگرفته است. اینکه بیاییم موضوع را به حضور یا عدم حضور یکی دو بازیکن تقلیل بدهیم، کار کاملا اشتباهی است و ان شالله ساختار باشگاه استقلال به سمتی برود که بحث های اینچنینی بعد از بازی های آن مطرح نباشد. به نظر من در فوتبال ما این اثبات شده که ساختار تیمی کاملا بالاتر از بودن یا نبودن چند بازیکن عمل می کند و هواداران استقلال هم باید نگاهشان معطوف به این باشد که ما در درجه اول یک باشگاه یک پارچه و محکم بسازیم که فراتر از هر اسمی باشد. مثلا آقای اسماعیلی بازیکن خیلی خوبی است ولی دیروز دیدیم بازیکنی که در پست ایشان بازی کرد، چه نمایش خوبی رفت یا اینکه آقای قایدی رفته حتما جوانان جدیدی پیدا می شوند و استقلال با درخشش آنها پیش خواهد رفت و با توجه به استعدادهایی که داریم، نباید نگران این رفت و آمدها باشیم.

 

 

 

 

* آینده فرهاد مجیدی
پاشازاده: درباره آینده فرهاد مجیدی من تصمیم گیر نیستم و هیئت مدیره در این زمینه مسئول است و من نظر خودم را گفته ام که همان حمایت است.  ان شالله در بازگشت تیم از امارات هم با کادرفنی جلسه ای خواهیم داشت و کمک می کنیم که تیم در شرایط بهتری قرار بگیرد. بلافاصله دنبال مقصر و تنبیه این شکست نگردیم و کمی هم به باشگاه و آینده آن فکر کنیم. به نظر من ما نباید سرمایه هایمان را بسوزانیم ولی در استقلال اینطور شده که مدام اسم ها تغییر می کنند ولی شرایط باشگاه عوض نمی شود. من فکر می کنم همه باید به هم کمک کنیم و شرایط باشگاه را بهتر کنیم و اگر کسی هم در این شرایط حاضر به کار نیست، باید اعلام کند.
ضمنا در صحبتی که با آقای مددی داشتم قرار بر این شده که فعلا کسی از باشگاه درباره مسائل مختلف صحبت نکند و بنده خودم پاسخگوی مباحث مطرح شده خواهم بود. یکی از انتقاداتی که خودم به باشگاه داشته ام، موضوع عدم شفافیت بود که این مسئله باید حل شود و به نظر من همه چیز باید با هوادار استقلال در میان گذاشته شود. مسائل مالی و هر چیزی که منافع هواداری را در بر می گیرد، باید با طرفداران استقلال در میان گذاشته شود تا همه تخمین دقیقی از شرایط باشگاه هم داشته باشند و نباید با لاپوشانی کردن مشکلات، به آنها دامن زد و در عین حال نباید اجازه داد افرادی که دلسوز باشگاه نیستند، در مورد استقلال اظهار نظر کنند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار