نماینده، ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بر نیازسنجی و شناسایی اولویت‌های استان تاکید کرد و گفت: این مهم برای ارتقای اشتغال و همچنین توسعه اقتصادی ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۹۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 15 September 2021
 
اولویت‌های استان سمنان «نیازسنجی و شناسایی» شوند

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌السلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه تقویت فرهنگ سازی در بخش آموزش‌های مهارتی بسیار مهم و ضروری است که باید توسعه و گسترش این آموزش‌ها به صورت ویژه دنبال شود، تاکید کرد: نخبه ترین افراد در جامعه باید به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تمایل پیدا کنند و در همین راستا تقویت و فرهنگ سازی فراگیر آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر نیازسنجی و شناسایی اولویت‌های استان سمنان، تصریح کرد: رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های بازار کار و نیازمندی‌های هر استان باشد.

امام جمعه سمنان به طرح کار و دانش (طرح کاد) در نظام آموزشی قدیم ایران که از ابتکارات دولت شهید رجایی بود اشاره کرد و گفت: راهکار برون رفت از معضل بیکاری، بدون شک توجه به این بخش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این دیدار تصریح کرد: تربیت نیروی متخصص، خلاق، ماهر و کارآفرین، رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است همچنین باید گفت علت آمار اشتغال بالا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، گذراندن دروس مهارتی این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان و کاردانش، برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌ها، برخورداری از اساتید توانمند و عدم ورود دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مقطع تحصیلات تکمیلی، است.

رضا نقدی با تجلیل از نقش علما در ترویج فرهنگ مهارت آموزی در خانواده‌ها، گفت: نفوذ کلام روحانیون و به ویژه خطیبان نماز جمعه در شهرهای مختلف نقش به سزایی در تغییر نگرش خانواده‌ها نسبت به آموزش‌های مهارتی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار