کرمانی خبرداد؛
تابناک سمنان: محمد کرمانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان گفت: سنجش سلامت ۱۱ هزار و ۱۶۵ نوآموز در آستانه ورود به دبستان‌های استان انجام شد و از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر برای ارزیابی تخصصی به مراکز مربوط معرفی شدند.
کد خبر: ۹۹۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 15 September 2021

آغاز طرح سنجش سلامت دانش آموزان در کیش | خبرگزاری صدا و سیما

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان به رسانه‌ها بیان کرد: از نوآموزان استان سمنان که سنجش سلامت شان انجام شده است، یک هزار و ۵۸۵ نفر به دلیل بررسی سلامت هوش، ۱۶۰ کودک به دلیل مشکل شنوایی، ۴۶۳ نفر با مشکل بینایی و ۲۹ نفر به دلیل مشکل جسمی و حرکتی به مرکز تخصصی سنجش ارجاع داده شدند.

وی گفت: در این طرح سلامت جسمی، بینایی، شنوایی، جسمی- حرکتی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بررسی می‌شود و روند سنجش سلامت نوآموزان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و براساس نوبت‌دهی قبلی انجام می‌شود و برای رعایت فاصله اجتماعی مناسب هرکدام از نوآموزان می‌توانند فقط با پدر یا مادر در محل سنجش حضور یابند.

محمد کرمانی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۳۰ خرداد آغاز شده است افزود: این طرح در هفت پایگاه ثابت و سیار سنجش عمومی و اختصاصی استان سمنان اجرایی شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

کرمانی ابراز داشت: بیش از ۹۷ درصد نوآموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام شده‌اند برای انجام سنجش نوبت گیری کردند.

وی اقزود امسال انجام طرح سنجش برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز پیش‌بینی شده بود که با احتساب جاماندگان سال گذشته، نوآموزان اتباع خارجی و افرادی که در سامانه سیدا ثبت نام نکردند، این تعداد افزایش می‌یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت : ۷۹۳ دانش آموز استثنایی (با نیاز‌های ویژه) در مدارس مرتبط استان سمنان تحصیل می کنند و تاکنون ۱۸۰ دستگاه تبلت به منظور بهره‌مندی هرپه بیشتر آنان از آموزش مجازی برای این دانش آموزان تهیه شده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار