سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهارنظری مداخله جویانه نسبت به خطرِ اقدامات دولت لبنان در واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.
کد خبر: ۹۹۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱ 20 September 2021

آمریکا نسبت به تعاملات نفتی با ایران هشدار داد

 

به گزارش تابناک سمنان روسیاالیوم، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهارنظری مداخله‌جویانه مدعی شد که واردات سوخت از ایران به نفعِ لبنان نخواهد بود!

«جرالدین گریفیت» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با یک رسانه لبنانی با ادعای اینکه اقدام لبنان در واردات سوخت از ایران می‌تواند برای این کشور خطرآفرین باشد، اظهار داشت که این واردات سوخت «حزب الله لبنان را در آستانه تحریم قرار داده است».

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما آمادگی داریم تا در تمامی ابعاد از لبنان حمایت کنیم. اما در مقابل، دولت و حکومت لبنان هم بایستی به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کند».

گریفیت در پاسخ به پرسش مجری رادیو صدای بیروت مبنی بر اینکه آیا احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه لبنان وجود دارد یا خیر، مدعی شد: «تحریم های آمریکا شامل کشورهایی می‌شود که با طرف‌های بین‌المللی تحت تحریم واشنگتن مانند ایران همکاری و تعامل می‌کنند. کاملاً واضح است که حزب الله هم با اقدامات خود لبنان را به دایره تحریم‌های ایالات متحده وارد می‌کند».

وی در ادامه با گرفتن ژستی بشردوستانه و بدون اشاره به سیاست‌های تحریمی و فشارهای اقتصادی واشنگتن بر مردم لبنان گفت: «لبنان از مشکلات و بحران‌های عدیده‌ای رنج می‌برد؛ از این رو باید با جامعه بین‌الملل برای برآوردن نیازهای ملت خود همکاری کند».

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار