مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت پسته دامغان به صورت میانگین روزانه سه‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال برای کارگران فصلی در شهرستان ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۹۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 21 September 2021

برداشت پسته دامغان روزانه برای‌ ۳ هزار و۵۰۰کارگر فصلی اشتغال ایجاد کرد

به گزارش تابناک سمنان علی‌اصغر امامیون روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کارگران فصلی دامغان ۱۴۰ هزار نفر روز ساعت در زمینه برداشت پسته فعالیت دارند و هر کارگر به صورت متوسط، برداشت روزانه ۱۲۰ کیلوگرم پسته انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از کارگران فصلی برداشت پسته خانم هستند، خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ درصد از کارگران شاغل در این زمینه افراد بومی و ۷۰ درصد غیربومی و مهاجر هستند که از بین این افراد، طی سال های اخیر بسیاری ساکن شهر و روستاهای شهرستان شدند. 

امامیون اضافه کرد: پسته دامغان پس از برداشت، برای توزیع و فروش تازه به میدان بار و مراکز توزیع برای ارسال به شهرهای مختلف فرستاده می‌شود و مقداری از آن نیز در سطح شهر به فروش می‌رسد.

وی افزود: درصد بالایی از جمعیت شهرستان دامغان درگیر محصول پسته در زمینه تولید، برداشت، حمل و نقل، ضبط و فرآوری، توزیع و صادرات هستند. 

مدیر جهادکشاورزی دامغان تصریح کرد: برداشت ۴۵ هزار تن پسته تازه معادل ۱۵ هزار تن پسته خشک از باغ‌های این شهرستان در سال جاری پیش‌بینی می شود.

به گزارش ایرنا، برداشت محصول پسته تازه از باغ‌های شهری و روستایی شهرستان دامغان از تاریخ ۲۰ مرداد آغاز شد و تا اواخر مهرماه ادامه دارد. 

هم اکنون، سطح باغ های پسته این شهرستان ۱۷ هزار هکتار و از این میزان ۱۴ هزار هکتار باغ‌های بارور است که به بازدهی اقتصادی رسیده و بقیه به صورت نهال و یا درختان با سن کم است. 

شاهپسند، خنجری، عباسعلی، اکبری و احمد آقایی از مهمترین ارقام پسته شهرستان دامغان است که ۳۰ درصد پسته تولیدی در دامغان به صورت تازه فروشی و بقیه آن در واحدهای صنعتی و سنتی فرآوری و خشک شده و جهت عرضه در بازارهای داخلی و خارجی آماده می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار