مسوولان استان سمنان با اشاره به روند غیرثابت آمار طلاق زوجین در سال‌های اخیر در استان که گاه افزایشی و گاه کاهشی بود، این دست مسائل را نیازمند بررسی کارشناسانه و به‌دور از نگاه مقایسه‌ای دانستند.
کد خبر: ۹۹۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 23 September 2021

روند طلاق سال‌های اخیر در استان سمنان چگونه بود؟

 

به گزارش تابناک سمنان  مدیرکل ثبت احوال استان سمنان عصر چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: در آمار مقایسه ای بهار ۱۳۹۹ نسبت به بهار ۱۴۰۰ در استان سمنان طلاق مقداری افزایش یافت، به گونه ای که تعداد طلاق در بهار سال ۱۳۹۹ به میزان۲۲۳ مورد بود و این تعداد بهار امسال ۳۴۳ مورد ثبت شد. 

عباس قندالی بیان کرد: این آمار و افزایش طلاق در ۳ ماهه بهار، در دیگر ماه های سال و گذر از برخی ماه های قمری، با افزایش آمار ازدواج، پوشش داده می شود.

قندالی با اشاره به تفاوت ماه های قمری با ماه های شمسی، تاکید کرد: آمار ازدواج و طلاق باید در یک بازه ۵ ساله مقایسه و بررسی شود و انتشار فصلی و مقایسه ای در این خصوص صحیح نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان یادآور شد: در سازمان ثبت احوال بنای مقایسه فصلی و رتبه بندی ۳ ماهه بین استان ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ تعداد طلاق در استان سمنان بالغ بر هشت دهم درصد کاهش داشت، در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل ۱۴.۶ درصد کاهش، در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲ درصد کاهش، در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۴۹ درصد افزایش و در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل چهار دهم درصد کاهش داشت. 

قندالی گفت: سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل تعداد طلاق در استان سمنان ۱۰.۶ درصد کاهش یافت و در سال ۱۳۹۹ این میزان ۹.۶ درصد افزایش داشت. 

وی گفت: بر اساس آمار، علاوه بر این افزایش ۹.۶ درصدی طلاق استان سمنان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸، افزایش آمار ازدواج نیز در همین مدت در استان سمنان ثبت شد.

 مدیرکل ثبت احوال استان سمنان بیان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات مستند موجود، نمی توان موضوع افزایش میزان طلاق در استان به صورت تک‌موردی مدنظرقرار داد، مقایسه فصلی و این ‌چنینی به هیچ‌ عنوان مورد قبول جامعه‌شناسان و کارشناسان نیست.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در این نشست، این استان در شاخص طلاق سال ٩٩ در جایگاه ٢٢ کشور قرار داشت.

علوی در این نشست هرگونه آماری را نیازمند تحلیل دقیق کارشناسی به دور از مقایسه های غیرمستند دانست و گفت: مقایسه صرف فصلی این شاخص بین استانها مطرح نیست. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار