فرماندار مهدیشهر گفت: سهم این شهرستان در قالب طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز ۱۹۵ هزار هکتار است.
کد خبر: ۹۹۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 23 September 2021

فرماندار: مهدیشهر در طرح ایران سرسبز ۱۹۵ هزار هکتار نهالکاری دارد

 

به گزارش تابناک سمنان عبدالرضا میقانی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز به میزبانی مهدی‌شهر بالغ‌بر ۱۹۵ هزار هکتار است که حدود ۲۴ هزار هکتار از اراضی طبیعی منطقه را گونه‌های پهن برگ، هیرکانی و خزری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز که در شهمیرزاد به در حال اجراست، نهال‌هایی از گونه‌های کوهستانی اورس که نماد پایداری و جزء شاخصه‌های مردم این منطقه محسوب می‌شود، کاشته شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر نیز بیان کرد: در این طرح تلاش شد تا با همکاری مشارکت‌های مردمی علاوه بر ارس از گونه‌های سازگار با محیط نظیر زرشک، اقاقیا، زبان‌گنجشک، سرو شیرازی و زیتون‌تلخ استفاده شود.

حیدر واحد مطلق ابراز داشت: منابع طبیعی مهدیشهر آمادگی دارد تا به منظور حفظ و احیاء منابع طبیعی شهرستان در کنار تشکل‌ها و سازمان های مردم‌نهاد همکاری لازم را در این طرح داشته باشد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای نهضت جنگل‌کاری مشارکتی احیا و غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی با تکیه ‌بر توان و حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کوهنوردان و دوستداران طبیعت حفظ جنگل‌ها و مراتع و ذخایر ژنتیکی است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر افزود: افزایش پوشش گیاهی نیازمند فرهنگ‌سازی است که در این راستا حساس کردن اذهان مردم برای حفظ و احیای تقویت و غنی‌سازی عرصه‌های جنگلی و مرتعی ضرورت دارد و باید زمینه مشارکت تشکل‌ها و جوامع محلی و طبیعت‌دوستان را باید بیش از پیش فراهم کرد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار