برای نخستی بار در کشور؛
تابناک سمنان: حمید هراتی زاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: شرکتی در مرکز رشد و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود محصول جدید دستگاه شتابده تابش را برای نخستین با در کشور ساخت.
کد خبر: ۹۹۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 25 September 2021

بومی سازی ساخت دستگاه شتابده تابش در شاهرود

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود بیان کرد: شرکت نانو شرق ابزار توس (نانو شات) مرکز رشد و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود محصول جدید دستگاه تست تابش فرابنفش را به عنوان اولین بار در کشور بومی سازی کرد.

وی ادامه داد : با بیان اینکه این دستگاه برای تست محصولاتی مانند لاستیک اتومبیل، روکش کابل‌های برق، پوشش‌های نمای ساختمان ها، چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و وسایل اسباب بازی کودکان در فضای باز، بطری‌های آب معدنی، برخی از ظروف و تجهیزات بسته بندی، تعدادی از محصولات داخل ساختمان که از پشت پنجره تحت تابش نور خورشید قرار دارد به مانند پرده‌ها برای تولید نیاز به استاندارد سازی دارند که این دستگاه شرایط تست استاندارد این محصولات، مورد استفاده در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی کارخانجات، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد را فراهم می‌سازد.

 

حمید هراتی زاده همچنین افزود :این دستگاه شرایط لازم برای انجام تست استاندارد مواد و محصولات لاستیکی، پلاستیکی، پلیمری و پوشش‌های مورد استفاده در محیط‌های تحت تابش نور خورشید را تامین می‌کند.

حمید هراتی زاده اظهار داشت: این شرکت بر اساس سفارش یکی از آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد محصولات ساختمانی، طراحی و ساخت دستگاه تست فرابنفش را به انجام رسانده است.

وی همچنین در پایان گفت : دستگاه ساخته شده توسط این شرکت قادر است که تست مقاومت در برابر تابش فرا بنفش را در دو ناحیه «UVA و UVB» به انجام رساند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار