علی‌رغم اذعان قریب به اتفاق سران کشورهای مختلف مبنی بر شکست خوردن سیاست موسوم به «فشار حداکثری» در دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» اما ادعاهای مقامات سابق آن دولت همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۹۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 26 September 2021

ادعاهای ضد ایرانی مقامات دولت ترامپ

 

به گزارش تابناک سمنان «مایک پنس» معاون ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید، بامداد یکشنبه مدعی شد دولت پیشین آمریکا توانسته بود ایران را بیشتر از هر زمانی منزوی کند.

به نوشته وبگاه «هیل»، پنس طی مصاحبه‌ای ویدئویی درباره اقدامات دولت ترامپ ادعا کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ و دولت ما به شیوه‌های مختلفی پویایی‌ها در جهان ... را تغییر داد و اولین آن ایستادن در کنار اسرائیل و استقبال از متحدان عربی ما برای پیوستن به منزوی کردن ایران بود».

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود با انتقاد از دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» افزود: «ما ایران را بیش از گذشته منزوی کردیم. ولی اکنون این دولت در حال بازگشت به عقب و به سیاست‌هایی است که زمانی که ما در ۲۰۱۷ روی کار آمدیم، بی‌فایده بودند».

این در حالی است که «فرید زکریا» تحلیلگر برجسته آمریکایی و مجری شبکه «سی‌ان‌ان» هشدار داد، سیاست خارجی بایدن و دولت او از ایران تا کوبا، تکرار سیاست خارجی دونالد ترامپ بوده است. 

زکریا در این‌باره می‌گوید: «بایدن از زمان روی کار آمدنش، به توافق (برجام) بازنگشته و حتی برخی از تحریم‌ها را تمدید کرده است. مقامات بایدن که مدت‌ها با تلاش برای مذاکره مجدد درباره توافق مخالف بودند، اکنون می‌خواهند آن را "طولانی و تقویت" کنند. تاکنون، این استراتژی ترامپ و بایدن (در قبال ایران) جواب نداده است. ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۳۰۰۰ کیلوگرم در ماه می رسید».

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: فارس

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار