مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه ۴۰۰ کودک کار داشته و ۹۵ درصد کودکان کار این استان در شهر کرمانشاه حضور دارند.
کد خبر: ۹۹۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 28 September 2021

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه به کودکان کار اشاره و اظهار کرد: برای حمایت از این کودکان، ۲ مرکز غیر دولتی حمایتی آموزشی در شهرستان کرمانشاه با عنوان مرکز حمایتی آموزشی کودکان کار خانواده مهر و افق راه‌اندازی شده که نسبت به شناسایی کودکان کار اقدام می‌کنند.

وی افزود: هریک از مراکز مذکور ظرفیت ۱۲٠ پرونده با مددکار و روان‌شناس را داشته که در شهر کرمانشاه گشت‌زنی و کودکان کار را شناسایی می‌کنند، برنامه‌های حمایتی آموزشی برای کودکان کار توسط این مراکز اجرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: یک مرکز حمایتی آموزشی کودک کار دولتی در این استان وجود داشته که کودکان کار بی‌سرپرست یا بدسرپرست به این مراکز ارجاع داده شده و دوره کوتاه ۲۱ روزه را می‌گذرانند، با دستور قضایی این دوره می‌تواند برای یک بار تمدید شده تا خانواده این کودکان شناسایی و نزد آن‌ها بازگشته یا به مراکز دیگر ارجاع داده شوند.

محمدی با بیان اینکه کودکان کار شناسایی شده خدمات آموزشی و حمایت‌های مالی را دریافت و بیشتر آن‌ها به حوزه تحصیل بازمی‌گردند، افزود: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۶۱ کودک بازمانده از تحصیل در شهرستان کرمانشاه شناسایی شده و در سال جاری به مدارس باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه مسئولیت جمع‌آوری کودکان کار برعهده شهرداری است، تصریح کرد: وظیفه ساماندهی و حمایت این کودکان بر عهده بهزیستی است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هم‌اکنون در هریک از ۲ مرکز غیردولتی نگهداری از کودکان کار شهرستان کرمانشاه ۱۲۰ پرونده وجود داشته و این کودکان کار به نوعی شناسنامه‌دار شدند، بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده بیش از ۹۰ درصد کودکان کار در شهر کرمانشاه حضود داشته و ۴۰۰ کودک کار در شهرستان کرمانشاه هستند.

وی به طرح‌های حمایتی از کودکان کار اشاره کرد و افزود: تاکنون ۹۰ کودک در شهرستان کرمانشاه در طرح استاد شاگردی و روزنامه‌فروشی تحت حمایت بهزیستی استان کرمانشاه قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کودک کار به کودکی اطلاق می‌شود که به دلیل نیاز مالی مجبور انجام کار‌های نامناسب با سن خود شده و تنها منبع درآمدی خانواده است، کودکان روستایی مشغول به کار‌هایی همچون کشاورزی کودک کار محسوب نمی‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار