رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: یازدهمین سوگواره تعزیه‌خوانی استان سمنان در دامغان آغاز شد و با اجرای پنج گروه تعزیه‌خوان دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 28 September 2021

یازدهمین سوگواره حسینی تعزیه استان سمنان در دامغان آغاز شد

 

به گزارش تابناک سمنان حسین امینیان بیان کرد: دبیرخانه یازدهمین سوگواره حسینی تعزیه خوانی استان سمنان، از امشب ۶ مهرماه تا شنبه دهم مهر، اجرای پنج گروه تعزیه را دنبال می‌کند و این تعزیه‌خوانی در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: در شب اول این سوگواره، طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، گروه آل یاسین سمنان برنامه تعزیه شهادت حضرت رقیه (س) را اجرا می‌کند. 

امینیان خاطرنشان کرد: گروه قمر بنی هاشم (ع) سمنان، گروه برادران مربی دامغان، گروه سیدالشهدا (ع) طاق دامغان و گروه نوای نینوا شاهرود، به ترتیب مراسم تعزیه‌خوانی شب دوم تا پنجم را برگزار می‌کنند. 

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط ناشی از کرونا، این سوگواره پس از ۲ سال تعطیلی، به همت دبیرخانه سوگواره حسینی، کانون تعزیه دامغان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در حال برگزاری است. 

امینیان خاطرنشان کرد: در استان سمنان ۵۳ گروه فعال تعزیه‌خوانی وجود دارد که از این تعداد ۳۸ گروه در دامغان مشغول فعالیت به هستند که به همین علت، دبیرخانه دائمی سوگواره حسینی در شهر دامغان ایجاد شد. 

وی اظهار داشت: از بین گروه‌های تعزیه‌خوانی استان سمنان، به دلیل شرایط خاص ناشی از کرونا، تعداد پنج گروه از طریق قرعه کشی در فهرست اجرا قرارگرفتند که در پایان سوگواره، افراد برتر هر نقش از سوی داوران انتخاب می‌شوند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان با بیان اینکه اختتامیه این سوگواره روز شنبه ۱۰ مهرماه برگزار می‌شود، افزود: برنامه تعزیه، ساعت ۱۹ و به مدت ۹۰ دقیقه در آمفی تئاتر مجتمع شهید شاهچراغی دامغان واقع در میدان کتاب برگزار می‌شود، تماشای آن برای عموم مردم با حفظ دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آزاد است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار