نماینده دامغان در مجلس:
نماینده دامغان در مجلس گفت: وجود باغات پسته در دامغان از لحاظ مزیت‌های اقتصادی در واقع سبب تقسیم ثروت به‌طور طبیعی میان مردم این شهرستان می‌شود در نتیجه باید این ظرفیت را حمایت کرد.
کد خبر: ۹۹۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 28 September 2021

«تقسیم ثروت» مزیت اقتصادی پسته دامغان است/ ضرورت ارتقای تولید

 

به گزارش تابناک سمنان علی اکبر علیزاده برمی  در حاشیه نشست برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان بیان کرد: پسته محصول استراتژیک است که نباید صرفاً به برگزاری سالانه جشنواره آن بسنده کرد در واقع پسته یک نوع مزیت اقتصادی منطقه محسوب می‌شود در نتیجه باید توسعه آن یک راهبرد منطقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی، بانک‌های دامغان در هنگام برداشت پسته به رتبه اول یا دوم استان ارتقا پیدا می‌کنند و این نشانگر اهمیت این محصول استراتژیک برای شهرستان است، افزود: وجود باغات پسته در دامغان است که سبب تقسیم ثروت به طور طبیعی میان مردم شده در نتیجه شاهد یک نوع مزیت اقتصادی خوب هستیم.

توسعه کیفی و کمی پسته

نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه توجه به زمینه توسعه کیفی پسته به مثابه یک محصول فوق‌العاده راهبردی نباید یک امر مقطعی و زودگذر باشد، تاکید کرد: جشنواره پسته، ویترین کار است نه همه کار؛ و ویترین به تنهایی کار از پیش نمی‌برد و باید با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، همت همگانی برای جهانی‌شدن پسته دامغان ایجاد شود.

علیزاده برمی با بیان اینکه ایجاد پارک علم و فناوری و حمایت از تحقیقات علمی در حوزه پسته در شهرستان مورد حمایت قرار می‌گیرد، بیان کرد: باید بتوانیم ظرفیت پسته را در این شهرستان از لحاظ کیفی و کمی تعمیق ببخشیم.

وی با بیان اینکه نباید به برگزاری جشنواره بسنده کرد، تاکید داشت: باید پسته دامغان در تمام طول سال و در مراحل مختلف با اقدامات گوناگون به مردم ایران شناسانده شود این ظرفیت همچنین می‌تواند سبب گردشگری، توسعه اقتصادی و اشتغال نیز شود.

در سال ۹۸ گردش مالی پسته دامغان سه هزار میلیارد تومان بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار