امام جمعه مهدیشهر گفت: مسوولان از دولت آیت الله رئیسی بیاموزند به جای نشستن در اتاق‌های خود برای حل مشکلات مردم در میدان حاضر شوند.
کد خبر: ۹۹۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 01 October 2021

امام جمعه مهدیشهر: حضور در میدان بزرگترین آموزه دولت سیزدهم است

 

به گزارش تابناک سمنان  حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر در حسینیه المهدی این شهر، از اجرای برنامه محله‌محور در این شهر خبر داد و ابراز کرد: طبق دستور شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سند راهبردی تحت عنوان قرارگاه پیامبر اعظم (ص)، با کمک مسئولان در محله ها حضور یافته و پس از بررسی مشکلات مردم، برای رفع آن‌ها برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی مهدیشهر به ۱۵ محله، افزود: به جای اینکه مردم به مدیران مراجعه کنند، هر ۱۵ روز یک بار مسئولان به محله‌ها می‌روند و در میدان درباره مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

خطیب جمعه مهدیشهر اضافه کرد: از این پس نشست‌های ماهانه با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان و موثران نیز برگزار و مشکلات، طرح‌ها و اولویت‌ها بررسی می‌شود.

 بارانی با بیان اینکه قرار بود این هفته از مردم مهدیشهر خداحافظی کند و در شهر و سنگر دیگری مسئولیت بپذیرد، خطاب به مردم گفت: با وجود این، محبت‌ و لطف‌ شما من را شرمنده کرد و نشان داد ارتباط بین نهاد امامت جمعه و مردم مهدیشهر معنوی و بااخلاص است.

وی با اشاره به خاطره ای متعلق به ۲۰ سال پیش بیان کرد: زمانی که امامت جمعه مهدیشهر به من پیشنهاد شد در تحیر بودم که آیا می‌توانم این مسئولیت را بپذیرم و شب در حالت رویا دیدم گنبد سبز حسینیه المهدی به گنبد طلای امام رضا(ع) چسبیده است و مهدیشهر در کنار مشهد قرار دارد.

بارانی پیام این رویا را عشق مردم مهدیشهر به اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: در این سال‌ها ولایت، مردم و وحدت مهدیشهر سه خط قرمز من در جایگاه امام جمعه بود.

وی با تاکید بر اینکه هرجا منافع مردم در خطر بود از آبروی خود مایه گذاشته است، افزود: از سوی دیگر نخواستم وحدت مردم از دست برود و از تریبون نماز جمعه کلامی که این وحدت را خدشه‌دار کند بر زبان نیاوردم.

امام جمعه مهدیشهر در بخش دیگر صحبت‌های خود رحلت آیت الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت و ابراز کرد: کلام، نوشته‌ها و طریق عملی این عالم بزرگوار برای کسانی که می‌خواهند در مسیر عرفان گام بردارند چراغی درخشان و الگویی کامل بود.

تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا (ع) و نیز قدردانی از برگزارکنندگان آیین پیاده روی جاماندگان اربعین از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر بود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار