در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۵۵ میلیون و ۸۲۷ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۴ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۸۴۱ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۹۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 01 October 2021

تاکنون ۳۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۷۹ دوز اول و ۱۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۹۶ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۵۵ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۲۷۵ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق ۸۴۵ هزار و ۸۳۴ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

 

به گزارش تابناک سمنان بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۲۱۲۳ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۶۵ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۳۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۰ هزار و ۶۶۳ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۵۳ هزار و ۵۵۱ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۵۸۴۱ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۲ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۸۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۳ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۷ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار