دومینیک بارتون، سفیر کانادا در چین و کرستن هیلمن، سفیر کانادا در واشنگتن، روز جمعه برای دیداری در کاخ سفید حاضر شدند.
کد خبر: ۹۹۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 02 October 2021

سفیر کانادا در چین به کاخ سفید رفت

 

به گزارش تابناک سمنان سفیر کانادا در پکن پس از آزادی هفته گذشته زندانیان کانادایی، اخیراً به پایتخت‌های مختلف سفر کرده است.

وقتی خارج از کاخ سفید از بارتون در مورد سفر وی سوال شد، وی دو هدف را برای دیدار با مقامات بخش هند و اقیانوسیه شورای امنیت ملی ایالات متحده ذکر کرد؛ اولین مورد تشکر از دولت بایدن برای کمک به آزادی مایکل اسپاور و مایکل کووریگ بود که تنها چند ساعت پس از توقف پرونده استرداد منگ وانژو، مدیر هوآوی انجام شد و مورد دوم بحث در مورد سیاست‌های منطقه هند و اقیانوس آرام.

دیدار وی دقیقاً یک هفته پس از آزادی مایکل کورویگ و مایکل اسپاور صورت گرفت که بارتون از آن به عنوان یکی از بهترین روزهای زندگی خود یاد کرد.

این امر همچنین در پس زمینه وسیع‌تر و طولانی مدت تجدید نظر واشنگتن و جاهای دیگر در مورد مدیریت روابط با چین رخ داد.

نشانه‌هایی وجود دارد که ایالات متحده می‌خواهد درک بهتری از موضع متحدانش در مسائل چین داشته باشد - تمایلی که پیش از آزادی مایکل کورویگ و مایکل اسپاور وجود داشت.

این موضوع اخیراً در بیانیه‌های عمومی با انتخاب سفیر بعدی آمریکا در کانادا توسط جو بایدن نشان داده شده است. در جلسه تأییدیه هفته گذشته در سنای آمریکا از دیوید کوهن سوال شد که وی برای تعمیق همکاری با کانادا در مسائل چین چه می‌کند. او پاسخ داد که به دنبال زوشن شدن این موضوع از سوی اتاوا است. کوهن در جلسه سنا گفت: «من فکر می‌کنم همه ما منتظر هستیم تا کانادا چارچوب سیاست کلی خود در مورد چین را اعلام کند.»

وی چین را از نظر سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک یک تهدید وجودی توصیف کرد.

همچنین به طور جداگانه، لایحه‌ای از طریق کنگره در حال پیگیری است که می‌تواند دولت ایالات متحده را ملزم به انتشار گزارش‌های عمومی درباره رویکرد متحدان مختلف در قبال چین کند.

 منگ وانژو، از مدیران ارشد شرکت هوآوی که از سال ۲۰۱۸ با اتهام کلاهبرداری در کانادا حصر خانگی بود، پس از توافق برای حل و فصل پرونده‌اش در آمریکا جمعه گذشته آزاد شد. پس از آزادی او مایکل اسپاور و مایکل کووریگ دو شهروند کانادایی که سه سال گذشته توسط چین به اتهام جاسوسی بازداشت شده بودند نیز آزاد شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار