استاندار سمنان گفت: ۵۵۲ هزار و ۸۶۳ دز واکسن علیه ویروس کرونا طی نوبت اول و دوم در استان تزریق شده و استان سمنان از لحاظ واکسیناسیون علیه ویروس کرونا از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۹۹۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹ 03 October 2021

استان سمنان از لحاظ واکسیناسیون علیه کرونا از میانگین کشور بالاتر است

 

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز شنبه در جلسه همزمان ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهوری و جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام ( ره) ابراز داشت: مردم استان سمنان نسبت به انجام واکسیناسیون اهتمام داشته باشند و همچنین افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل کردند ، همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشند.
وی افزود: با اقدامات انجام شده به وسیله کارکنان پرتلاش بهداشت و درمان و ستاد مدیریت مقابله با کرونا، وضعیت استان سمنان از لحاظ شیوع ویروس مطلوب است و شاهد سیرنزولی نمودارهای کرونایی در استان سمنان هستیم.
هاشمی یادآور شد: در زمان حاضر شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی و شهرستان‌های مهدیشهر ، سرخه و آرادان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.‌
استاندار سمنان تاکید کرد: همه مردم و مسئولان استان باید تلاش کنند تا شهرستان‌های استان دوباره به وضعیت کرونایی آبی بازگردد.
وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، سلامت مردم به عنوان اولویت اصلی ، مورد توجه دولت است و عادی انگاری پذیرفتنی نیست و هیچگاه نباید در مقابل دشمن سلامت ، یعنی ویروس کرونا غافل شد.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به منظور اطلاع رسانی برای ترغیب مردم به تزریق واکسن علیه ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های ها بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
هاشمی تاکید کرد: ضرورت دارد در بازگشت زائران و عبور از استان سمنان، ضمن میزبانی از این عزیزان، مراقبت از سلامت مردم استان و مسافران در دستور کار باشد.
هاشمی تصریح کرد: سیر نزولی شیوع ویروس کرونا مطلوب است، اما باید سیر نزولی سرعت بیشتری به خود بگیرد و در زمینه کاهش مبتلایان ، کاهش بستری و کاهش فوتی و انجام واکسیناسیون ، رتبه های شاخص را در کشور به واسطه استقرار دو دانشگاه علوم پزشکی ، به خوداختصاص دهیم.
وی اضافه کرد: ظرفیت ائمه جمعه و روحانیت برای تشویق مردم به انجام واکسیناسون علیه ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده شود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: ۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در استان استقرار دارد و در این زمینه مشکلی در استان وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در زمینه بازگشایی مدارس، تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم.
استاندار سمنان گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ایجاد موج بعدی همه‌گیری کرونا را به همراه خواهد داشت و برای جلوگیری از این مهم باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی و شهرستان‌های مهدیشهر ، سرخه و آرادان در وضعیت زرد و شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.‌

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار