معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: هشت هزار و ۶۶۳ سالمند استان از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 03 October 2021

هشت هزار و ۶۶۳ سالمند از خدمات کمیته امداد استان سمنان بهره‌مند هستند

 

به گزارش تابناک سمنان سیده فاطمه تقوی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: سالمندی با کاهش افت یا تواناهایی جسمی، فکری و اجتماعی افراد شناخته می شود، از آنجا که سالمندان نسبت به سایر گروه ها سنی زودتر بیمار می‌شوند و دیرتر بهبود می‌یابند نیازمند خدمات درمانی ویژه هستند که کمیته امداد در تمامی سرفصل ها به گروه هدف خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.

وی به خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش، تکریم و تجلیل از سالمندان، دیدار و دلجویی از سالمندان، پرداخت کمک معیشتی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به سالمندان در روزهای کرونایی و پایش سلامت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد از جمله خدمات کمیته امداد است و این روند ادامه دارد.

وی افزود: سالمندان تحت حمایت بیشتر در مناطق محروم استان سمنان ساکن هستند که این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی، با مشکلاتی همچون مسایل درمانی و بهداشتی و فقدان دسترسی به منابع و امکانات مواجه هستند و کمیته امداد با همکاری مراکز دانشگاه های علوم پزشکی به پایش سلامت سالمندان با استقرار گروه های درمانی می پردازد.

 تقوی گفت: خدمات عمرانی، بهداشتی، معیشتی و ارائه تسهیلات کارگشایی و کارانگیزی از جمله خدماتی است که به سالمندان تحت حمایت استان ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به طرح معافیت فرزندان خانواده‌های زیر حمایت کمیته امداد از سربازی، خاطرنشان کرد: معافیت فرزندان مددجویان نقش بسیار مهمی در توانمندسازی خانوارهای زیر حمایت ایفا می‌کند و فرزندان این خانوارها با معافیت از خدمت سربازی می‌توانند سرپرستی خانواده را برعهده‌ بگیرند از لحاظ معیشتی تکیه‌گاهی برای خانواده خود هستند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار