مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: مجوز‌های لازم برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی سمنان گرفته و فراخوان مرحله جذب سرمایه گذار برای اجرایی این طرح اعلام شده است.
کد خبر: ۹۹۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 03 October 2021


به گزارش تابناک سمنان حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در استودیو خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان گفت: با تداوم کاهش بارندگی‌ها و بروز خشکسالی، تمهیدات ویژه‌ای در دو بخش سازه‌ای و غیر سازه‌ای برای تامین آب مورد نیاز آب صنعت، شرب و کشاورزی فراهم شده است.

او با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در بخش غیر سازه‌ای گفت: در این بخش سند سازگاری با کم ابی با حمایت دستگاه‌های اجرایی تبیین شد.

به گفته وی، در سند سازگاری با کم آبی آمده است که برای تامین آب مورد نیاز صنعت از آب‌های غیر متعارف مانند تصفیه پساب استفاده و در بخش کشاورزی و شرب نیز، منابع آبی بهینه سازی شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان هم چنین از اخذ مجوز‌های لازم برای انتقال آب دریا خزر به فلات مرکزی خبر داد و گفت: طی سی ماه، موافقت اصولی و قطعی محیط زیست گرفته شد و در ردیف اجرایی در قانون بودجه در پیوست یک گنجانده و فراخوان عمومی جذب سرمایه گذار برای اجرای این طرح داده شده است.

حیدریان با بیان اینکه ۷۵ درصد جامعه هدف انتقال اب دریای خزر، بخش صنعت است، از رایزنی‌ها برای سرمایه گذاری وزارت صمت در این بخش خبر داد.

حیدریان با اشاره به اینکه در اقلیم استان سمنان، آب مورد نیاز در بخش‌های مختلف از منابع زیرزمین استفاده می‌شود گفت: برای استفاده از آب‌های سطحی، و حوزه آبریز مشترک مثل سد فینسک، اعتبارات لازم مشخص شده که برای تکمیل این طرح‌ها نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است.
 
2لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار