در همه گیری کرونا؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: تخت‌های بیمارستانی استان در طول این مدت به ۲.۵ برابر افزایش یافته که رقم قابل توجهی است و همچنین به صورت قابل توجه ای زیرساخت‌های درمانی و بیمارستانی افزایش یافتند.
کد خبر: ۹۹۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 03 October 2021

صفحه اصلی | کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: موفقیت‌های ستاد کرونا نتیجه تلاش استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانداران شهرستان‌های استان و کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت در این استان بوده است.

وی بیان کرد: کار همکاران ما برای مقابله با کرونا در بهمن ماه سال ۹۸ و قبل از شروع همه‌گیری و به‌صورت پیش فرض آغاز و به مقابله با این بیماری رفتیم و خرید تجهیزات مختلف از قبیل اکسیژن ساز و همچنین امکانات لازم از جمله دارو، از بهمن ماه سال۹۸ در دستور کار قرار گرفت.

 

نوید دانایی خاطرنشان کرد: استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، با خطر پیک‌های ابتلا به کرونا قراردارد.

دانایی همچنین افزود: تناسب افزایش بیمار، تخت‌های بیمارستانی و هچنین تخت‌های ویژه افزایش یافت. به طوری که امروز ظرفیت تخت‌های ویژه ما به ۲و نیم برابر قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رسیده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا سمنان با بیان اینکه ایجاد این زیرساخت‌ها سبب شد که ما در مقابله با بیماری کرونا با بحران مواجه نشویم ادامه داد: بیماریابی دقیق و فعال در قالب طرح شهید سلیمانی و با همکاری سپاه پاسداران در استان به خوبی انجام شد.

دانایی همچنین در خاتمه افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۹ هزار و ۷۲۵ نفر با تست مثبت کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه بستری شدند همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بالغ بر ۳۳هزار نفر به صورت سرپایی با تست مثبت کرونا شناسایی شدند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار