کرونا عامل اصلی مراجعه کنندگان؛
تابناک سمنان: سید مهدی تقوی رییس اداره انتقال خون دامغان گفت: مراجعه و اهدای خون مردم این شهرستان در نیمه نخست سال ١۴٠٠ با توجه به شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۹۹۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 04 October 2021

اهدای خون در دامغان ۱۴ درصد کاهش یافته است

 

رییس اداره انتقال خون دامغان بیان کرد: شیوع ویروس کرونا تاثیری مستقیم بر روی زندگی و رفتار مردم دنیا گذاشت و یکی از تاثیرات مهم آن کاهش مراجعات به پایگاه‌های انتقال خون است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر میانگین شاخص اهدای خون جهانی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۲۶ واحد است که این رقم در ۶ ماهه نخست امسال در شهر دامغان ۶۱ واحد به ازای هر یکهزار نفر بود که آمار بسیار خوبی است.

سید مهدی تقوی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال سه‌هزار و ۳۴۱ نفر به پایگاه انتقال خون دامغان مراجعه کردند و ۲ هزار و ۷۶۵ واحد خون از اهداکنندگان در دامغان دریافت شد و دامغان در شاخص اهدای خون مستمر با شاخص ۷۸ درصد جزو برترین‌های کشور است.

تقوی ادامه داد: از مجموع اهدای خون در دامغان، تنها سه درصد را بانوان تشکیل دادند که نیازمند مشارکت بیشتر بانوان در این امر هستیم.

رییس اداره انتقال خون دامغان ابراز کرد: از مجموع واحد‌های خون جمع آوری شده در این پایگاه، پنج هزار و ۹۴۳ واحد گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت تهیه شد.

وی همچنین افزود: ۹۳۸ واحد از این فرآورده‌های خونی به بیمارستان ولایت دامغان، ۸۳۶ واحد به پایگاه‌های داخل استان سمنان و سه هزار و ۴۸۲ واحد به پایگاه‌های انتقال خون استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان ارسال شد.


لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار