سیگنال‌های التهابی در سلول‌های بنیادی موجب نازک شدن و ریزش مو می‌شود. این داده‌های جذاب ارتباط پیچیده بین چاقی و اختلال عملکرد اندام‌ها را روشن می‌کند.
کد خبر: ۹۹۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 05 October 2021
علت نازک شدن و ریزش مو را بشناسید!

 

به گزارش تابناک سمنان محققان دریافتند علت چاقی می‌تواند منجر به نازک شدن موها شود. محققان دانشگاه پزشکی توکیو ژاپن دریافتند که سلول‌های بنیادی درون فولیکول‌های مو در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچربی دارند متفاوت از موش‌هایی است که رژیم غذایی استاندارد دارند.

سیگنال‌های التهابی در سلول‌های بنیادی منجر به این تفاوت‌ها شده و در نهایت موجب نازک شدن و ریزش مو می‌شود. این داده‌های جذاب ارتباط پیچیده بین چاقی و اختلال عملکرد اندام‌ها را روشن می‌کند.

به خوبی مشخص شده است که چاقی با ایجاد بیماری‌های متعدد در انسان ارتباط دارد. بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر بیماری‌ها در افراد چاق بسیار شایع است. با این حال، کاملاً مشخص نیست که چگونه اندام‌های بدن به طور خاص در اثر چاقی مزمن از بین می‌روند و عملکرد خود را از دست می‌دهند.

در مطالعه اخیر، گروهی از محققان از آزمایش بر روی موش‌ها برای بررسی اینکه چگونه رژیم غذایی پرچرب یا چاقی ناشی از ژنتیک می‌تواند بر نازک شدن و ریزش موها تأثیر بگذارد، استفاده کردند. محققان دریافتند که چاقی می‌تواند منجر به از بین رفتن سلول‌های بنیادی فولیکول مو از طریق القا سیگنال‌های التهابی خاص، جلوگیری از بازسازی فولیکول مو و در نهایت از دست دادن فولیکول‌های مو شود.

به گفته محققان، تغذیه با رژیم غذایی پرچرب با از بین بردن سلول‌های بنیادی فولیکول مو که سلول‌های بالغ مو را رشد می‌دهند، بخصوص در موش‌های پیر، نازک شدن مو را تسریع می‌کند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ری نیوز

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار