سکوتی که شکست؛ تصمیم‌بزرگی که بالاخره فاش شد
کیلیان امباپه، یکی از مهم ترین سوژه های نقل و انتقالاتی دنیای فوتبال، درباره تصمیم مهم خود برای آینده صحبت کرد و بالاخره سکوتش را در این باره شکست.
کد خبر: ۹۹۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 05 October 2021

به گزارش تابناک سمنان ستاره جوان پاریس در وقفه فیفادی در مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه اکیپ فرانسه شرکت کرد.این گفت‌وگویی بسیار مهم از اوست که در آن به صورت احتیاط آمیز از آینده پرده‌برداری شده است.البته سخت است که در نهایت حرفهای امباپه را از هم تفکیک کنید چون او از عشق و وابستگی‌اش به پاریس می‌گوید.با این‌حال مشخص است که وقتی دیگر از تمدید صحبتی به میان نمی‌آید احتمالا اراده او به تغییر و تنفس در یک فضای جدید است.


بخشهای مهم این مصاحبه:


*من به پاریس وابسته هستم و اگر تابستان این تیم را ترک می کردم فقط به مقصد رئال مادرید بود. 
*مسی یکی از بازیکنان کمیابی است که من او را در رده  "غیرممکن برای همبازی شدن" قرار داده بودم.
*به من توهین شد و به خاطر از دست دادن پنالتی من را "میمون" خطاب کردند.
*از زمانی که گفتم می خواهم بروم، یک ماه و نیم یا دو ماه است که در مورد تمدید صحبتی نمی کنیم. 
*اگر تیم ملی فرانسه بدون من شادتر باشد، بهتر است این اتفاق رقم بخورد. 
*باشگاه مرا دوست دارد و اجازه نمی دهد که بروم. 
*وقتی نیمار به اینجا آمد نیز در مورد او کمی این احساس را داشتم. واقعاً فوق العاده بود. اما مسی چیز دیگری است.
*من از این برچسب که به من زده می شود و می گویند برنامه از قبل تعیین شده اش را دنبال می‌کند، خوشم نمی‌آید.

 

در ابتدای فصل و با وجود خرید های فوق‌العاده PSG انتظارات برآورده نشده است. به خصوص با وجود مثلث MNM؛ دلیل چیست؟
امباپه: برای شروع باید تاکید کنم که پنجره نقل و انتقالاتی شگفت انگیزی بود. ما خلأهای زیادی را پر کردیم. ما یک تیم بسیار رقابتی داریم که آماده رقابت برای هر جام است.  در دوره آگوست تا سپتامبر بازیکنانی داشتیم که دیر به بازی رسیدند یا مصدوم بودند. بسیاری از مشکلات کوچک باعث شد که همه ما در زمان مناسب کنار یکدیگر حضور نداشته باشیم. دیدار مقابل منچستر سیتی اولین مسابقه ای بود که همه ما در سطح خوبی بازی کردیم حتی اگر در اوج نبوده باشیم. 

 
 

دیدن این تیم تو را هیجان زده می کند؟
امباپه: البته!  همه ما هیجان زده هستیم، نباید آن را بی اهمیت جلوه دهیم. ما فقط در مورد مسی صحبت کرده ایم اما بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفته ایم.  من همیشه گفته ام که می خواهم با بازیکنان بزرگی بازی کنم، بنابراین امسال مطمئناً به این نتیجه رسیده ام. حال دیگر این بستگی دارد که از ابزارهای مان استفاده کنیم و برای کسب جام ها تلاش کنیم. وقتی شما با بازیکنان بزرگ بازی می کنید باید از این امتیاز استفاده کنید. شما تنها بازیکن بزرگ تیم نیستید و همه و همه باید تلاش کنند که تیم به پیروزی برسد. 

 

آیا در بازی با سیتی با وجود داشتن لیونل مسی شرایط آسان تر بود؟
امباپه: البته. وقتی مسی را در تیم خود دارید، می دانید که او باید کمی کمتر تلاش کند تا مقداری سوخت در مخزنش باقی بماند تا سرگیجه بیشتری برای گلزنی داشته باشد. بنابراین اگر در یک بازی مجبور هستید به عقب برگردید این اصلا مشکلی نیست و در واقع یک سری سلسله مراتب در تیم وجود دارد. وقتی مسی راه می رود خوشحالم که من می دوم. به هر حال او مسی است. 

 

 

اخیرا گزارش های مبنی بر اختلاف تو و نیمار به گوش رسیده بود. آیا چنین مسئله ای واقعیت داشت؟
امباپه: بله، بله.  اینها مواردی است که همیشه در فوتبال اتفاق می افتد.  فقط باید چیزی باشد که ماندگار نباشد. به همین دلیل بعد از این اتفاق و چون که یک انفجار در این‌باره رخ داد بلافاصله با او صحبت کردم. چند اتفاق مشابه نیز پیش از این رخ داده و همچنان ادامه خواهد داشت چراکه ما همه برای پیروزی تلاش می‌کنیم و نباید هیچ دلخوری وجود داشته باشد. اینجا اصلا چنین مسئله‌ای وجود ندارد و من همواره نیمار را تحسین کرده‌ام. این اتفاق یک روز برای من هم رخ داد و به راحتی از آن عبور کردم. چنین چیزهایی طبیعی است و مشکلی در رابطه با آن وجود ندارد. 

 

بازی در کنار مسی چگونه است؟ احتمالاً بیش از این آن را تصور کرده ای؟
امباپه: نه! هرگز تصور نمی کردم که او به اینجا بیاید!  او یکی از بازیکنان کمیابی است که من او را در رده  "غیرممکن برای همبازی شدن" قرار داده بودم.  از نظر من، او هرگز قصد نداشت بارسلونا را ترک کند.  من در کنار او از هر لحظه لذت می برم.  نمی توانید فراموش کنید که این یک امتیاز بزرگ برای تیم باقی می ماند. او کسی است که عاشق فوتبال است. او با همه صحبت می کند، سعی می کند به شیوه خود با تیم ادغام شود، حتی اگر کمی خجالتی باشد.  اما او در زمین خجالتی نیست. 

 

آیا تا به حال چنین حسی را با فرد دیگری به جز مسی نیز داشته‌ای؟
امباپه: وقتی نیمار به اینجا آمد نیز در مورد او کمی این احساس را داشتم. واقعاً فوق العاده بود. اما مسی چیز دیگری است. شگفت انگیز است که فکر کنیم تنها پیراهن باشگاهی او، به غیر از بارسلونا، پاری سن ژرمن است.  ما باید بدانیم که این چیزی خارق العاده است. 

 

تابستان امسال برای تو خیلی حماسه وار جلو رفت،  تو به پاری سن ژرمن گفتی که نمی خوای تمدید کنی، چرا؟
امباپه: در ابتدا من خواسته بودم کمی فکر کنم. در ابتدا ، من یک دوره تامل خواسته بودم. قبل از یورو، به باشگاه گفتم که نمی خواهم تمدید کنم و بعد از یورو، گفتم که می خواهم بروم. خواسته من این بود که همکاری توسط همه وجود داشته باشد. هم باشگاه فروشنده، هم خریدار و هم خود من‌. اینکه بهترین قرارداد ممکن بسته شود تا همه از آن سود ببرند. من همچنین می‌خواستم به باشگاه خود فرصت بدهم که برایم جایگزین پیدا کند. در واقع شرایط طوری رقم بخورد که همه از جمله خود من خوشحال باشند.

نهایتاً باشگاه تصمیم گرفت من را به فروش نرساند و با این موضوع مشکلی هم نداشتم. من هنوز در تیم بزرگی هستم و در جایی حضور دارم که چهار سال خوب و شاد را در آن سپری کردم. 

 


آیا به وارد جنگ شدن با پاری سن ژرمن فکر کرده ای؟
امباپه: نه این کار یک ناسپاسی کامل بود. این باشگاه در 18 سالگی از من استقبال کرد و به مدت چهار سال چیزهای زیادی به من اضافه کرد. از طرفی من می‌خواهم همیشه بازی کنم تا نشان دهم که یک بازیکن فوق‌العاده هستم و هیچ چیز نمی تواند ناراحتم کند. حتی در صورت یک انتقال ناموفق، چیزی تغییر نمی کند و من باز هم می توانم در تیمم تفاوت ها را ایجاد کند. 

 

آیا با این پنجره نقل و انتقالاتی موفق PSG و مثلاً آمدن لیونل مسی با خودت نگفتی که بهتر است بمانی؟
امباپه: نه، چون من با چنین اتفاقات ناگهانی تصمیم نمی گیرم. من تصمیم خود را گرفته بودم و مدتها نیز راجع به آن فکر کرده بودم.


 
هو شدن در پارک دو پرنس چه حسی داشت؟
امباپه: من این موضوع را به شکل دیگری تحلیل کردم. با خودم گفتم اگر من هم در موقعیت آنها قرار داشتم شاید این کار را انجام می‌دادم. ما خیلی چیزها شنیده ایم و از طرفی با خودم گفتم که آنها بعد از همه کارهایی که انجام دادم، من را تحسین هم کردند. نه، من این هو کردن را به عنوان محبت در نظر گرفتم. آنها نمی خواستند من بروم و این بدان معناست که اهمیت زیادی برای شان داشتم. 

 

وقتی درمورد جدایی حرف میزنی می زنی، می‌خواستی به رئال مادرید بروی؟
امباپه: البته رئال مادرید پیشنهاد داد. وقتی می‌گویم چیزهای زیادی گفته می‌شود یکی از آنها این است که من شش یا هفت پیشنهاد تمدید قرارداد پاری‌سن‌ژرمن را رد کردم. به هیچ وجه این گونه نبود. مردم گفتند که من نمی خواهم با لئوناردو صحبت کنم، هرچند بعد از آن گفته شد رئیس باشگاه می خواهد امور را در دست بگیرد. وقتی می‌گویند رئیس می خواهد با من صحبت کنند نمی‌توانم نه بگویم. برخی دیگر هم گفتند می‌خواهم رختکن را به هم بریزم که این هم به هیچ وجه درست نبود. 

 

 

ناصر الخلیفی و لئوناردو در مورد تو صحبت کردند، به ویژه در مراسم رونمایی لیونل مسی. نظرت در این باره چه بود؟
امباپه: نمی‌توانم دروغ بگویم، وقتی رئیس شما در حضور تمام دنیا می گوید که نمی‌توانید تیم را ترک کنید و نه بازیکن آزاد باشید، کمی نگران شدم. با خودم گفتم اگر قرار نیست به شکل رایگان جدا شوم پس چه اتفاقی می خواهد رخ دهد. سپس از خودتان فاصله می گیرد و می بینید که این حرف ها نشانه دلبستگی است. این بدان معناست که باشگاه مرا دوست دارد و اجازه نمی دهد که بروم. 

 

به چه دلیلی می‌خواهی پاری‌سن‌ژرمن را ترک کنی؟
امباپه: فکر می‌کردم که ماجراجوی من با پاری سن ژرمن به پایان رسیده است. من شش یا هفت سال در لیگ فرانسه بودم. من آنچه را که در پاریس سعی کردم انجام دادم و فکر می کنم این کار را به خوبی انجام داده ام. هرکس مختار است که به نتیجه دلخواه خود برسد اما این ارزیابی من بود. جدایی در این مرحله برای منطقی بود. 

 

آیا فقط دنبال ترک پاری سن ژرمن بودی یا فقط چون رئال مادرید تو را می خواست، خواهان جدایی شدی؟ یعنی اگر تیم های دیگر نیز به دنبال تو بودند برای جدایی فشار می‌آوردی؟
امباپه: نه من به پاریس وابسته هستم و اگر تابستان این تیم را ترک می کردم فقط به مقصد رئال مادرید بود. 

 

حالا وضعیت تو پنج هفته بعد از نقل و انتقالات چگونه است؟
امباپه: من ماندم و خوشحال هستم. من عشق زیادی به فوتبال دارم و به باشگاه و خودم احترام زیادی می گذارم، حتی اگر قرار باشد در یک بازی ساده حضور داشته باشم. با توجه به وضعیت من، از زمانی که گفتم می خواهم بروم، یک ماه و نیم یا دو ماه است که در مورد تمدید صحبتی نمی کنیم. 

 

خوب این یعنی تمام و می روی؟
امباپه: من به اندازه کافی در فوتبال بودم تا بدانم که حقیقت دیروز لزوماً واقعیت امروز و فردا نیست. اگر به من می گفتند که مسی در PSG بازی می کند، باور نمی کردم بنابراین هرگز نمی دانید چه اتفاقی می افتد. 

 

آیا می دانی که با چنین حرف هایی دوباره ناصر الخلیفی و لئوناردو به میدان خواهند آمد؟
امباپه: من فقط می خواستم که در مورد خودم توضیح بدهم و فکر می کنم که بهتر بود به این سکوت خاتمه دهم. این مسئله را مدیون هواداران خودم و فوتبال هستم که می خواهند در مورد من بخوانند. البته در تابستان هم می‌توانستم صحبت کنم اما این مسئله امکان پذیر نبود. در حال حاضر تابستان به پایان رسیده و من فکر می‌کنم که باید برخی مسائل را روشن کنم و حالا زمان مناسبی بود. 

 

 

ما هنوز تصور می کنیم که تو برنامه از قبل تعیین شده داشته ای و نمی خواهی از آن منحرف شوی.

امباپه: این برچسبی است که به من زده اند و می خواهم از شر آن خلاص شوم. انگار مثلاً شما می توانید در فوتبال بگویید که من امسال این کار را انجام دهم و سال بعد کار دیگری. هر بازیکن بزرگ کوچک یا آماتوری آرزوهایی دارد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. من از این برچسب که به من زده می شود و می گویند برنامه از قبل تعیین شده اش را دنبال می‌کند، خوشم نمی‌آید. نه شرایط آنقدرها هم ساده نیست که بخواهم این کار را انجام دهم. 

 

چه چیزی می تواند باعث شود در پاریس بمانی؟
امباپه: ما با آن فاصله زیادی داریم. من قصد ندارم که مانند یک منافق رفتار کنم. تابستان امسال جاه‌طلبی من واضح بود و می‌خواستم بروم و باشگاه را در شرایط مناسبی برای جذب جانشینم قرار دهم. در حال حاضر آینده من اولویت نیست چرا که در تابستان امسال انرژی زیادی در این باره به هدر دادم. 

 

شکست در یورو را چگونه تحلیل می کنی؟
امباپه: شما می توانید تمام تجزیه و تحلیل های مورد نظر خود را انجام دهید، یک نکته وجود دارد که همه ما موافق هستیم؛ ما کاملاً به هم ریختیم.  وقتی در دور یک هشتم مقابل حریفی که از نظر شما ضعیف تر است حذف می شوید، وقتی تا دقیقه 80 با نتیجه 3-1 پیروز هستید ... 

 

نظرت در مورد پنالتی از دست رفته ات چه بود؟
امباپه: بله، من فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم باخته ام. این اتفاق در مرحله یک هشتم رخ داد اما درست است که نقطه بدی در زندگی حرفه ای من بوده است. تعطیلات به من کمک کرد که ادامه دهم چراکه شروع مجدد بعد از این همه اتفاقات آن هم بدون هیچ فاصله ای واقعاً دشوار بود. 

 

 

آیا جر و بحث با اولویه ژیرو تیم را به حاشیه کشاند؟
امباپه: این مسئله به درازا کشید زیرا مردم این کار را انجام دادند و من حالا می خواهم حقیقت را به شما بگویم. آن شب عصبانی شدم اما دو روز بعد دیگر به این موضوع فکر نمی کردم. من با او صحبت کردم، آنچه را که باید بگویم به او گفتم و بعد از آن تمام شد.  مطمئناً از نظر رسانه ها و مردم این جنجال باید ادامه پیدا می‌کرد اما دیگر برای من مهم نبود. بله من با او اختلاف نظر داشتم و این در عموم ظاهر شد چرا که ما هم آن را در ملاءعام نشان دادیم. من هیچ مشکلی با ژیرو ندارم و برایش بهترین ها را آرزو می کنم. میبینم که در میلان شروع خوبی داشته و اگر به تیم ملی فرانسه بازگردد با آغوش باز از او استقبال می‌کنم. او بسیار نزدیک به شکستن رکورد تیری آنری بود، اگر این امکان به او داده نشود شرم آور است. 

 

نظرت در مورد بازگشت کریم بنزما چه بود؟
امباپه: من همیشه گفته ام که بازیکنان بزرگ ساخته شده اند تا با هم بازی کنند. در سطح باشگاهی، من با مسی و نیمار بازی می کنم و وقتی کریم برگشت، با خودم گفتم عزیزم این یک سلاح اضافی برای ما است. جدا از این، مربی است که به شما بگوید چه چیزی باعث بازگشت او شد. اما او کار خود را انجام داد و مسابقات را به عنوان بهترین گلزن ما به پایان رساند (4 گل). 

 

یورو برای تو که در 5 گل از 7 گل تاثیر داشتی ناامیدکننده تلقی می شود. در این مورد چه نظری داشتی؟
امباپه: دیگر انتظارات مشابهی وجود ندارد.  سه سال قبل، داستان با اولیویه ژیرو ممکن بود اتفاق نیفتد و سه سال قبل از آن، از من خواسته نشده بود که جام جهانی را ببرم. اما من اکنون همه چیز را در دنیای ورزش درک می کنم؛ اگر خوب نیستی، آنچه مردم می گویند را قبول کن و از آنجا برو.  فقط باید خود را در آینه نگاه کنید. من آنطور که باید خوب نبودم، من آن را قبول دارم و با این شکست زندگی می کنم زیرا این به خوبی به من خدمت می کند. 

 

آیا به دور شدن از تیم ملی فرانسه فکر کرده ای؟
امباپه: من همیشه تیم ملی فرانسه را بالاتر از همه چیز قرار داده ام و همیشه آن را بالاتر از همه چیز قرار خواهم داد. من هرگز یک یورو برای بازی در تیم ملی فرانسه نگرفته ام و همیشه برای تیم ملی خود به صورت رایگان بازی خواهم کرد. مهمتر از همه، من هرگز نمی خواستم مشکلی داشته باشم.  اما از همان لحظه ای که احساس می کردم شروع به تبدیل شدن به یک مشکل کرده ام و مردم احساس کردند که من یک مشکل هستم ... مهمترین چیز تیم ملی فرانسه است و اگر تیم ملی فرانسه بدون من شادتر باشد، بهتر است این اتفاق رقم بخورد. 

 

آیا واقعاً فکر می کنی که یک مشکل هستی؟
امباپه: این چیزی است که من واقعاً آن را حس کرده ام. این پیام را دریافت کرده‌ام که من باعث حذف تیم ملی فرانسه شده ام، اینکه من فضای زیادی را در تیم ملی اشغال کرده‌ام و ممکن است بدون حضورم موفق باشیم. 

 

 

بعد از یورو با رییس فدراسیون ملاقات کردی.

امباپه: من متوجه نشدم. او می خواست بلافاصله بعد از یورو با من ملاقات کند، من به او گفتم که در تعطیلات هستم و وقتی برگشتم با هم آشنا شدیم.  این یک چیز محرمانه بود و وقتی این مورد به بیرون درز کرد، من آن را نفهمیدم.  من اعتراض نمی کنم و فکر می کنم او دلایل خود را داشت، اما من از پنالتی شکایت نکردم، این درست نیست.  چیزی که من از او شکایت کردم این بود که به من توهین شد و به خاطر از دست دادن پنالتی من را "میمون" خطاب کردند.  این همان چیز نیست. من هرگز از پنالتی شکایت نخواهم کرد. پنالتی بود و من بودم که آن را از دست دادم. 

 

آیا به رییس گفتی که می خواهی از تیم ملی فرانسه دور باشی؟
امباپه: نه، ما در مورد اینکه من برای تیم ملی مشکل دارم یا نه تبادل نظر کردیم.  من هرگز نمی خواستم مشکلی ایجاد کنم و هرگز نمی خواهم برای تیم ملی مشکل ایجاد کنم. 

 

در انگلیس بعد از پنالتی های از دست رفته ساکا، راشفورد و سانچو آنها در ورزشگاه ها تشویق شدند.
امباپه: "بله اما من در همه ورزشگاه‌های فرانسه هو می شدم. گذشته از آن، این اتفاق فقط به یورو مربوط نمی‌شود و به شایعات جدایی من هم ربط داشت. با این حال واقعیت این است که بله من در همه ورزشگاه هو می شدم. 

 

نظرت در مورد جام جهانی قطر چیست؟
امباپه: ما همه کارهایی که باید در جام جهانی 2018 انجام می شد را دیدیم و تقریباً همه کارهایی که لازم نبود در یورو انجام شود. این به ما بستگی دارد که نتیجه گیری درستی داشته باشیم خودمان را به عقب برگردانیم و برای چیزی بزرگتر تلاش کنیم. ما به پیروزی های کلیدی احتیاج داریم و مثلا اگر لیگ ملت ها را ببریم در مسیری مثبت قرار خواهیم گرفت. شکست دادن بلژیک اسپانیا و ایتالیا یک پیام کاملاً قوی خواهد بود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار