در آستانه روز ملی دامپزشکی ؛
تابناک سمنان: سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: سمنان از استان‌های برتر در تولید گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ است که باید به بهترین شکل از این فعالیت‌های اقتصادی برای توسعه بهره برد.
کد خبر: ۹۹۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 05 October 2021

استاندار سمنان در آستانه روز ملی دامپزشکی افزود: دامپزشکی با سلامت دام و طیور مرتبط است که ارتباط مستقیم با تغذیه مردم دارد و فعالیت در این حوزه با سلامت جامعه گره خورده است.

وی بیان کرد: تضمین سلامت تغذیه مردم به ویژه در حوزه دام و طیور و تخم مرغ با تلاش فعالان حوزه دامپزشکی حاصل می‌شود.

سیدمحمدرضا هاشمی اظهار داشت: از سوی دیگر کمک به سلامت دام و طیور که محل سرمایه‌گذاری مهمی است نیز بر عهده دامپزشکی است که باید حافظ سرمایه و بخشی از چرخه اقتصادی جامعه باشد.

هاشمی ادامه داد: فعالیت‌های گسترده حوزه دامپزشکی به کنترل بهداشتی، پایش یا پیشگیری از بیماری ها، تکمیل زنجیره تغذیه، واکسیناسیون، و ریشه‌کنی بیماری ها، محدود نمی شود و حوزه وسیعی از نظارت‌های بهداشتی تا کشتارگاه‌ها بر عهده دامپزشکی است که نشاندهنده حجم گسترده این حوزه است.

وی ابراز داشت: این موقعیت جغرافیایی و همسایگی با قم به عنوان استان بزرگ تولیدکننده دام و همچنین قرارگیری در مسیر انتقال دام و طیور، حساسیت اجرای وظایف دامپزشکی را دوچندان می‌کند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دامپزشکی با آگاه سازی مردم با ضرورت‌های بهداشتی و شرح وظایف دامپزشکی مرتبط با سلامت تغذیه و در نتیجه سلامت جامعه می‌تواند گام‌های مهمی بردارد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دام سبک، ییلاق و قشلاق کردن عشایر و تامین آب عشایر در کنار اهمیت واکسیناسیون دام، وظایف فعالان حوزه دامپزشکی در استان سمنان را چندبرابر کرده است.

استاندار سمنان با اشاره به تولید حدود ۵۰ درصد دارو‌های دامپزشکی کشور در استان که دسترسی سرمایه‌گذاران بخش دام و طیور را آسان کرده است، گفت: این ظرفیت استعداد استان را نشان می‌دهد.

وی اشاره کرد: رخداد ۱۶ سال خشکسالی پیاپی در استان سمنان و از بین رفتن مراتع، باعث شد که بالاترین دغدغه در استان در بسیاری حوزه‌ها آسیب‌های خشکسالی و تلاش برای جبران آن است.

هاشمی همچنین در پایان افزود: سمنان از استان‌های برتر در تولید گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ است که باید به بهترین شکل از این فعالیت‌های اقتصادی برای توسعه بهره برد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار