بهترین شب مهرداد میناوند؛
در روزی که نوبت زدن گل های فوق العاده فرا رسیده بود، امارات را در خانه اش با سه گل مغلوب کردیم.
کد خبر: ۹۹۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 06 October 2021

به گزارش تابناک سمنان امارات در طول تاریخ هرگز حریف قدرتمندی برای تیم ملی ایران نبوده و معمولا به راحتی شکست خورده است. تنها باخت ما در مقابل این همسایه حاشیه خلیج فارس مربوط به دیداری دوستانه در استادیوم آزادی و شهریور سال 76 است که تیم نصفه و نیمه محمد مایلی کهن با نتیجه 1-3 مغلوب امارات شد. اما تیم ملی ایران تا به حال چهار بار با نتیجه 0-3 موفق به شکست این تیم شده که این بهترین نتیجه ما برابر این رقیب نه چندان قدرتمند محسوب می شود.

 

اما 20 سال قبل و در چتین روزهایی بود که تیم میروسلاو بلاژوویچ در اوایل آبان در مرحله اول پلی آف جام جهانی 2002 موفق شد با همین نتیجه درخشان در خانه امارات به برتری دست یابد. در اواخر ماه مهر و با قبول شکست غیرقابل باور 1-3 مقابل بحرین، در روز پایانی شانس صعود به جام جهانی به صورت مستقیم را از دست داده و راهی دیدار پلی آف شدیم. در مسابقه رفت و در استادیوم آزادی، کریم باقری با شلیک مهارنشدنی و چکشی خود دروازه امارات را باز کرد، اما پیروزی تنها با یک گل باعث شد تیم چیرو بابت صعود به دور دوم پلی آف چندان هم مطمئن نباشد. اما در دیدار برگشت و در یکی از روزهای درخشان فوتبال ایران، با به ثمر رساندن سه گل استثنایی در خانه امارات به برتری رسیده و خود را برای مسابقه با ایرلند آماده کردیم.

 

کمتر در خاطر داشتیم علی دایی روی ضربات ایستگاهی موفق به گلزنی شده باشد. اما ستاره شماره 10 تیم ملی ایران در همان دقایق ابتدایی بازی و با ضربه ای مهارننشدنی به کنج دروازه، ایران را در دبی پیش انداخته و تقریبا خیال مان بابت صعود را راحت کرد. اما در نیمه دوم و در فاصله ای کوتاه، پژمان جمشیدی و در ادامه یک یار هم از امارات اخراج شدند تا دو تیم 10 نفره به کار خود ادامه دهند.

 
اما در ادامه نوبت سوپر گل های بعدی هم فرا رسید. ابتدا این کریم باقری بود که همانند دیدار رفت و با ضرربه ای زمینی و تماشایی روی ریباند یک کرنر، زننده گل دوم تیم ملی ایران لقب گرفت. اما در اواخر بازی مرحوم مهرداد میناوند نیز با یک ضربه فوق العاده به گوشه دروازه، نام خود را در بین گلزنان جای داد و ما با سه شلیک مهارنشدنی لژیونرهای ترکیب خود موفق به غلبه بر امارات شدیم.

 

اما در ادامه کابوس ایرلند فرا رسید و جام جهانی 2002 را در نهایت از خانه تماشا کردیم تا یکی از بهترین نسل های تاریخ فوتبال ایران شانس صعود به جام جهانی را از دست بدهد. ستاره های جوانی چون علی کریمی، حامد کاویانپور، رحمان رضایی، مجاهد حذیراوی، جواد نکونام، پژمان جمشیدی و .... در کنار بازیکنانی چون علی دایی، کریم باقری، یحیی گل محمدی و ... که در اوج قرار داشتند، اسیر قرعه کشی عجیب ای اف سی و قرار گرفتن در گروه مرگ با عربستان شده و فرصت حضور در جام جهانی را از دست دادند تا از دیگر گروه، چین که با تصمیمی غیرقابل باور سرگروه شده بود، برای آخرین بار حضور در جام جهانی را تجربه کند.

 

 

گل اول را علی دایی در همان دقایق ابتدایی با یک ضربه ایستگاهی فوق العاده به ثمر رساند تا خیال مان از صعود راحت شود.

 

 

مهرداد میناوند که در مرحله گروهی مرعوب سیل ریش پروفسوری ابتدای دهه 80 شده بود، با صورتی اصلاح کرده در ترکیب تیم ملی حاضر شد.

 

 

جشن گلزنی علی دایی با همان شور و حرارت همیشگی؛ بازیکنانی چون پژمان جمشیدی، حامد کاویانپور و مجاهد خذیراوی در این مقطع معدود روزهای حضور فیکس در ترکیب تیم ملی را تجربه می کردند.

 

 

علی کریمی در ماه های ابتدایی حضور خود در فوتبال امارات و انتقال به الاهلی، با لباس تیم ملی هر کار خواست در میانه میدان انجام داد.

 

 

مهرداد میناوند در یکی از بهترین روزهای دوران ورزشی خود در لباس تیم ملی، هم به زیبایی موفق به گلزنی شد و هم در نفوذهای خود درخشان کار کرد.

 

 

میک مک کارتی، سرمربی تیم ملی ایرلند برای آنالیز عملکرد حریف بعدی خود در مقدماتی جام جهانی راهی امارات شده بود.

 

 

مجاهد خذیراوی و علی کریمی بالای سر کریم باقری؛ هافبک بی تکرار تیم ملی با ضربه ای مهارنشدنی موفق به زدن گل سوم تیم ملی شد.

 

 

حامد کاویانپور، هافبک آماده آن روزهای فوتبال ایران روی دوش مهرداد میناوند بعد از به ثمر رسیدن گل سوم ایران.

 

 

جشن گذر از این مرحله و احتمالا تشکر علی دایی از هواداران حاضر در امارات؛ شهریار باز هم در ترکیب تیم ملی درخشان ظاهر شد.

 

 

ابراهیم میرزاپور که در آن روزها علیرغم نمایش های قابل قبول سنگربان خیلی محبوبی هم نبود، بعد از کلین شیت اینگونه خوشحالی می کند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار