مسوول کانون بسیج مهندسین صنعت و معدن استان سمنان گفت: پایش و عارضه‌یابی مشکلات ۸۰ واحد تولیدی در دوره زمانی پنجساله در راستای تحقق شعار سال از اولویت های این کانون است.
کد خبر: ۹۹۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 06 October 2021

کانون بسیج مهندسین سمنان مشکلات ۸۰ کارخانه را پنجساله پایش می‌کند

 

به گزارش تابناک سمنان غلامرضا جزء بستجانی  افزود : سال گذشته کانون بسیج مهندسین صنعت و معدن استان سمنان به صورت نمونه  طرح " کلینیک صنعت یار "را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در این استان ۱۷۰ واحد تولیدی صنعتی و معدنی با این  طرح پایش و ارزیابی شدند، تاکید کرد: مشکلات و موانع بر سر راه فعالیت ۸۰ واحد به صورت پنج ساله تا سال ۱۴۰۲ بررسی و تحت نظر خواهد بود.

به گفته وی، چهار کارگروه در استان سمنان از فرمانداران و مسوولان دستگاههای اجرایی مرتبط بررسی و رصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بر عهده دارند ، ادامه داد: در شهرستان های گرمسار، سمنان ،دامغان و شاهرود با محوریت بسیج مهندسان و صنعت و معدن  این کلینیک فعالیت می کند.

 وی تاکید کرد: نشست های مستقیم و بدون واسطه برای پیگیری و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان تا رسیدن به نتیجه مطلوب  با مسوولان اجرایی و بانک های عامل به طور منظم برگزار می شود.

مسوول کانون بسیج مهندسین صنعت و معدن استان سمنان گفت: الگوی این طرح به صورت  نظام نامه مستند از اجرای دقیق مشکل یابی و حل اساسی آن  تهیه و تدوین خواهد شد و در کشور بررسی و به اجرا درخواهد آمد.

بستجانی افزود: مشکلات کارفرمایان و کارگران این واحدهای تولیدی ،صنعتی و معدنی در حوزه های مختلف مالی و بیمه ای ، بررسی مشکلات موجود در دستگاههای اجرایی و کاهش کاغذبازی های اداری برای تسریع امور بهره برداری و تولید از اولویت های اجرای این طرح در  استان سمنان است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است. ۳۰ شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و ناحیه صنعتی در سمنان وجود دارد که ۱۸ مجموعه تحت پوشش شرکت شهرک های استان است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار