مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۳۲۶ فقره نمونه برداری برای شناسایی و استانداردسازی محصولات واحد‌های تولیدی استان در نیمه نخست امسال انجام شد.
کد خبر: ۹۹۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 06 October 2021

 

به گزارش تابناک سمنان عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان ابراز داشت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال ۵۴۸ فقره بازرسی از واحد‌های تولیدی استان سمنان به منظور بررسی رعایت استاندارد‌ها انجام شد.

او اضافه کرد: کارشناسان استاندارد با حضور در واحد‌های تولیدی به صورت تصادفی اقدام به نمونه برداری از کالا‌های تولید شده می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: کالا‌های نمونه برداری شده از لحاظ رعایت استاندارد‌هایی که الزامی است، مورد بررسی و یا آزمون قرار می‌گیرند.

رستمی یادآور شد: اگر کالایی پس از آزمون به لحاظ کیفی و نداشتن شرایط استاندارد دارای نقص و ایراد باشد، موارد تخلف به واحد تولیدی هشدار داده می‌شود و بسته به شرایط نقص در مواردی نسبت به ابطال پروانه کاربرد نشان استاندارد محصول یاد شده اقدام می‌شود.

او بیان کرد: واحد‌های تولیدی مشمول پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری باید محصولات خود را براساس ضوابط و شاخص‌های استاندارد‌های تدوین شده تولید کنند و در صورت تولید محصولات با کیفیت پائین‌تر از سطح استاندارد ملی، با آن‌ها مطابق با قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: علامت استاندارد در واقع نماد کیفیت، ایمنی و سلامت کالا تلقی می‌شود و نبود آن یک نقص است و ضرورت دارد افراد هنگام خرید کالای با کیفیت به نشان استاندارد به عنوان یکی از معیار‌های مهم توجه کنند.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالا‌های تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند وتمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت نمایند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار