مرادی حقیقی:
تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: میزان تولید نهال در نهالستان‌های شاهرود و سمنان در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰۰ هزار اصله است.
کد خبر: ۹۹۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 06 October 2021

تولید 800 هزار اصله نهال ؛ ظرفیت تولید نهال در سمنان است

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: با توجه به احداث سکو‌های تولید نهال گلدانی، برنامه افزایش سهم تولید نهال‌های گلدانی در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: ۱۹ بوستان جنگلی به وسعت ۹۲۹ هکتار در این استان وجود دارد که مدیریت ۱۸ بوستان جنگلی در سال‌های گذشته به بخش خصوصی واگذار شد.

جعفر مرادی حقیقی ادامه داد:  سالانه چندهزار هکتار نهالکاری با گونه‌های مقاوم به خشکی و سازگار با محیط در مناطق مختلف استان سمنان انجام می‌شود که درصد بالایی از این عملیات مربوط به عملیات بیابان‌زدایی با کاشت گونه‌هایی نظیر تاغ است.

حقیقی افزود: واگذاری مدیریت بوستان‌های جنگلی از سیاست‌های محوری سازمان جنگل‌ها است  و مدیریت بوستان‌های موجود در حریم شهری به شهرداری‌ها و بوستان‌های خارج از حریم شهری به بخش خصوصی دارای صلاحیت محول می‌شود.

وی ابراز کرد: با واگذاری بوستان‌های جنگلی، بهسازی، بازسازی، زیباسازی و چابک سازی صورت می‌گیرد و هدف از این واگذاری‌ها ایجاد تاسیسات زیرساختی در این بوستان‌ها برای ارائه خدمت بهتر به مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: با محول کردن مدیریت بر اساس طرح مصوب انجام می‌گیرد، در این طرح کلیه عملیات اجرایی و برنامه‌های پیش بینی شده در سال‌های آینده مشخص شده است و مجری مطابق قرارداد رسمی و بر اساس ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری سازمان جنگل‌ها موظف به اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در طرح است.

مرادی حقیقی گفت: علاوه بر آن درختان و اعیانی موجود در بوستان به صورت امانی در اختیار مجری قرار می‌گیرد و آبیاری و مراقبت از درختان و تأسیسات بوستان جنگلی از وظایف مجری است.

وی افزود: پس از محول کردن مدیریت بوستان‌های جنگلی ناظرینی از کارشناسان مجرب به منظور نظارت بر اجرای صحیح کتابچه طرح بر عملکرد مجری نظارت می‌کنند تا مدیریت بهره برداری بوستان به درستی انجام شود.


لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار