حسینی:
تابناک سمنان: حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: جوجه‌ریزی در این استان با تمهیدات اندیشیده شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۴ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۹۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 06 October 2021

افزایش بیش از 10 درصدی جوجه ریزی در استان سمنان

 

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: نیمه نخست امسال ۱۳ میلیون و ۸۹۱هزار و ۱۰۷ قطعه جوجه‌ریزی انجام شد و این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته، ۱۲میلیون و ۵۸۰ هزار و ۳۹۵ قطعه جوجه‌زیری انجام شد.


وی ادامه داد:  ۵۳۸ مزرعه مرغ گوشتی در استان سمنان فعال است که از این تعداد ۴۷ مزرعه در شهرستان آرادان، ۷۵ مزرعه در دامغان، ۹۳ مزرعه در سرخه، ۶۹ مزرعه در سمنان، ۱۳۴ مزرعه در شاهرود، ۴۹ مزرعه در گرمسار، ۴۸ مزرعه در مهدیشهر و ۲۳ مزرعه در میامی است.

حمیدرضا حسینی اظهار داشت: ۱۱ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۷۴۹ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان سمنان در نیمه نخست امسال کشتار شد که از این میزان ۶۵ هزار و ۴۷۹ قطعه به دلیل عدم تایید از سوی کارشناسان دامپزشکی معدوم‌سازی شدند.

حسینی افزود:به منظور تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ، هشت کشتارگاه طیور و ۲۲۵ ناوگان حمل دام و طیور زنده در استان سمنان وجود دارد و ۳۹ واحد تولید خوراک دام و طیور و یکهزار و ۲۴۴ واحد عرضه فرآورده‌های دام و طیور در استان سمنان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: استان سمنان از لحاظ بیماری‌های مربوط به طیور به‌خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جزو استان‌های سبز کشور است و همچنین برای حفاظت از سلامت طیور و ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی در استان همواره نظارت وجود دارد و آموزش‌های لازم به صورت دوره‌ای به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار