به مناسبت روز روستا؛
تابناک سمنان: سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همزمان با روز ملی روستا و عشایر ۴۹ طرح عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی در این استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 07 October 2021

۴۹ طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در استان سمنان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: ۴۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی و استانی آماده افتتاح است.

وی اظهار داشت: عمده طرح‌های عمرانی آماده افتتاح در روز ملی روستا در حوزه آب و با هدف مصرف بهینه آب است و همچنین ۴۹ طرح عمرانی و تولیدی در روز ملی روستا و عشایر در استان سمنان افتتاح می‌شود. 

سیدحسن میرعماد ادامه داد: مرمت و لایروبی قنات یکی از طرح‌های عمرانی است که در تعدادی از روستاهای استان سمنان و با هدف حفظ و حراست از قنات افزایش بازدهی ، بازسازی لایروبی و همچنین تثبیت اشتغال در روستای استان سمنان اجرایی شد. 


میرعماد افزود: انتقال آب با لوله پلی‌اتیلن در تعدادی از روستاهای استان سمنان از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در روز ملی روستا و عشایر به شمار می‌رود که با هدف مدیریت در مصرف و انتقال آب و جلوگیری از نشت و تبخیر اجرایی شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: احداث استخر ذخیره آب کشاورزی با هدف استفاده بهینه از حقابه، ذخیره‌سازی به‌منظور صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف آب کشاورزی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و اجرای خط انتقال از دیگر طرح‌های عمرانی قابل افتتاح است.


وی افزود: از افتتاح صندوق خرد زنان روستایی نیز به‌عنوان دیگر طرح‌های روز ملی روستا و عشایر نام برد و گفت: این صندوق با هدف توانمندسازی زنان روستایی و اشتغال‌زایی افتتاح می‌شود.
میرعماد افزود: اجرای سامانه‌های آبیاری تحت‌فشار با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و بالابردن بازدهی آبیاری و مدیریت مصرف، احداث کانال انتقال آب، بهسازی چشمه، ساخت آب‌انبار و مرمت و تیغ‌کشی راه‌های عشایری از دیگر طرح‌های عمرانی است.


وی با بیان اینکه در روز ملی روستا و عشایر ۹ طرح تولیدی نیز افتتاح می‌شود، اضافه کرد: این طرح‌ها با صرف اعتبار ۲۵۱ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال آماده افتتاح شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: احداث گلخانه شیشه‌ای هیدروپونیک، احداث باغ گردو، احداث واحد پرورش گاو شیری، احداث واحد سورتینگ و فرآوری پسته، احداث گلخانه سبزی و صیفی، احداث واحد پرورش گوساله پرواری برخی از طرح‌های تولیدی آماده افتتاح در روز ملی روستا و عشایر است که از محل اعتبارات استانی آماده افتتاح شده است.



لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار