مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سمنان:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سمنان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت زکات توسط مردم متدین و خداجوی استان نسبت به سال قبل، ۲۵ درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۹۹۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 08 October 2021

پرداخت زکات در استان سمنان ۲۵ درصد رشد داشته است

 

 

به گزارش تابناک سمنان محسن مسعودیان راد با بیان اینکه مردم متدین و خداجوی استان سمنان در شش ماهه نخست سال جاری ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل، زکات پرداخت کردند، تاکید کرد: حضور مبلغان، اطلاع رسانی رسانه‌ها، فرهنگ سازی و همچنین فرهنگ غنی مردم استان در زمره عواملی هستند که سبب می‌شود تا زکات در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات در شش ماهه نخست سال جاری توسط مردم پرداخت شده است، افزود: در شش‌ماهه سال گذشته تقریباً ۱۵ میلیارد تومان زکات در سطح استان گردآوری شده بود که امسال رشد خوبی را شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه پنج درصد از زکات صرف امور عمرانی و خیریه و مابقی صرف نیازمندان و محرومان جامعه می‌شود، گفت: تاکید ما این است که مردم مطمئن باشند زکات دریافتی شأن در همان منطقه زندگی شأن صرف محرومان جامعه شده و کسی حق جابجایی مبالغ زکات را ندارد.

مسعودیان راد با بیان اینکه فقط در زمانی ممکن است زکات در محل دیگری خرج شود که در آن ناحیه زکات، هیچ نیازمندی نباشد، گفت: مردم مطمئن باشند که کمک‌های شأن به خصوص در قالب زکات واجب و مستحبی به دست نیازمندان همان منطقه سکونت شأن می‌رسد.

وی از طرح مدرسه همدل نیز به عنوان یکی دیگر از طرح‌های ابتدای پاییز ۱۴۰۰ نام برد و گفت: در این طرح با مشارکت مدیران و معلمان و خیران زمینه تحصیل رایگان برای دانش آموزان فراهم می‌شود که در گام اول ۹۵ دانش آموز استان توانستند در مدرسه ثبت نام کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار