رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: حدود ۳۲۰ کم‌شنوا و ناشنوا در این شهرستان شناسایی شدند و دارای پرونده و از خدمات توانبخشی بهره‌مندند.
کد خبر: ۹۹۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 09 October 2021

بهزیستی دامغان ۳۲۰ کم‌شنوا و ناشنوا شناسایی کرد

 

به گزارش تابناک سمنان محمود زحمتکش خانواده های تحت پوشش حوزه توانبخشی دامغان را ۲ هزار و ۵۵۵ خانوار دانست و افزود: یکی از انجمن های فعال شهرستان، انجمن ناشنوایان است که با ۵۰ نفر عضو تحت نظارت این اداره در زمینه ورزشی، هنری و فرهنگی فعالیت می‌کند. 

وی بیان کرد: امروزه بهزیستی با ایفای نقش در زمینه های غربالگری شنوایی، ارجاع به مرحله تشخیص، توانبخشی گفتاری و شنیداری، ارائه تجهیزات توانبخشی (سمعک)، ارائه کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، تعمیر و تعویض قطعات پروتز کاشت، ارائه خدمات توانبخشی بعد از کاشت حلزون شنوایی، آموزش و مشاوره خانواده و آماده سازی کودک برای ورود به مهد و مدرسه، به جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان ارایه خدمت می‌کند. 

زحمتکش ادامه داد: به منظور پیشگیری از این معلولیت، برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران با هدف غربال ،تشخیص و مداخله به‌هنگام ناشنوایی انجام می‌شود. 

رییس بهزیستی شهرستان دامغان گفت: پرداخت کمک هزینه وسایل کمک توانبخشی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی در کلیه مقاطع، پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه ایاب وذهاب، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون و غربالگری شنوایی، از دیگر خدمات به جامعه هدف است.

به‌ گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از ۶۵ هزار مددجو در حوزه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مندند و ۳۷۰ مرکز تحت نظارت این اداره کل قرار دارد.

سه هزار و ۲۳۸ خانوار از مددجویان بهزیستی شهرستان دامغان هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار