مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: آگاهی‌بخشی به مردم از مسیر رسانه های نوین مهمترین مولفه ایجاد امنیت پایدار در کشور است.
کد خبر: ۹۹۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 09 October 2021

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱): آگاهسازی مهمترین مولفه ایجاد امنیت است

 

به گزارش تابناک سمنان فرشاد زادخور روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک پلیس راه آهن شمال شرق(۱) به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، افزود: امروزه در موضوع ایجاد امنیت مولفه هایی وجود دارد که در گذر زمان این مولفه ها تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تغییرات میزان و تنوع آگاهی های جامعه است، تصریح کرد: باید آگاهی بخشی جامعه را به عنوان یک فرصت و نه یک تهدید در مسیر رسانه های نوین تلقی و از مدیریت و محدود کردن آن اجتناب کرد و اگر با رویکرد فرصت سازی به این موضوع نگاه شود، در تمام مراحل موفق خواهیم بود.

زادخور با بیان اینکه آگاهی بخشی مهمترین مولفه ایجاد امنیت پایدار است، ابراز داشت : برای ایجاد امنیت و ارتقای آن هیچ راهی در گذر از فضای آگاهی بخشی نداریم مگر آنکه به این سمت حرکت کنیم و این سلاحی است که با آن می توان تهدیدات دشمنان را خنثی کرد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) ادامه داد: همه باید اطلاعات و توانمندی فردی خود را در موضوع رسانه های نوین ارتقاء دهند و بر اساس آن آگاهی بخشی عمومی انجام شود.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی عمومی در ابتدا از خانواده ها شروع و در نهایت به جامعه تسری می یابد، افزود: جامعه آگاه خود به خود زیرساخت های لازم برای همراهی و ایجاد امنیت پایدار را فراهم می کند.

زادخور با اشاره به اینکه سال ۱۲۹۵ هجری قمری نخستین نیروی پلیس با آرایش و شکل واحد امروزی تاسیس شد، ابراز داشت: در این دوره ۱۵۰ ساله در ایران تحولات و تغییرات زیادی رخ داد و با تغییر حکومت ها، رژیم ها و دولت ها، خدمتگزاری پلیس موضوع محوری بود که در آن تغییری ایجاد نشد.

۱۳۰۰ کیلومتر خط ریلی زیر چتر نظارت پلیس راه آهن شمالشرق(۱)

 فرمانده پلیس راه‌آهن شمالشرق (۱) هم در این آیین با بیان اینکه نیروی انتظامی یک سازمان مقتدر و ولایتمدار است، گفت: افتخار نیروی انتظامی این است که پیرو ولایت فقیه و در مسیر امنیت کشور گام بر می دارد.

سرهنگ محمود کریمی مقدم با اشاره به اینکه امنیت یک محصول اجتماعی است، افزود: همه سازمان ها و مردم باید دست در دست هم کمک کنند تا در مسیر امنیت کشور گام برداشته شود.

وی ادامه داد: پلیس راه آهن شمالشرق(۱) با همه توان امنیت بیش از یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی را تامین می کند و با افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت را دارند با جدیت برخورد می کند.

کریمی مقدم با بیان اینکه پلیس راه آهن شمالشرق در حوزه پیشگیری از سرقت اقدامات مناسبی انجام داد، اظهار داشت: کشف کالای قاچاق، سلاح و مهمات، نسبت به سال گذشته افزایش آماری چشمگیری داشت که این امر نشان از همت و تلاش مضاعف همه نیروها در حوزه اجرایی بود.

فرمانده پلیس راه‌آهن شمالشرق (۱) با بیان اینکه پیشگیری از جرم مقدم بر هر کاری است، ابراز داشت: دشمنان قسم خورده انقلاب قصد تخریب نظام جمهوری اسلامی را دارند اما آنها بدانند جوانان پرشور انقلاب بیدار، هوشیار و در صحنه هستند و این اجازه را نمی دهند که آنان به اهداف شوم خود برسند.

صبحگاه مشترک پلیس راه‌آهن و گردان امنیتی شهید کرمانیان بسیج ادارات به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی امروز در اداره کل راه‌آهن شمال شرق(۱) برگزار شد. در این آیین از درجه داران و سربازان نمونه با اهدای لوح تقدیر شد.     

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار