یک سامانه پربارش از روز پنجشنبه وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه وارد این استان می‌شود و از بعد از ظهر جمعه تا اواسط هفته آینده منجر به بارش برف و باران می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 13 December 2021

 

مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه، بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد و در ارتفاعات به ویژه در شهرستان کوهرنگ همراه با برف و کولاک است و در سایر نقاط استان نیز منجر به بارش برف و باران می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها برای نقاط شمالی استان بیشتر و در مناطق شرقی کمتر خواهد بود.

چراغپور، کمینه دمای شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: دما برای روزهای آینده تغییر محسوسی ندارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از ورود یک سامانه بارشی ضعیف برای روز سه‌شنبه در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: این سامانه بارش‌های جزیی در این شهرستان به همراه دارد.

چراغپور، میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۷۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۴۸ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار