دانشگاه آزادرقیب وزارت علوم نیست

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم دانشگاه آزاد را رقیب خود نداند.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 07 October 2015
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم دانشگاه آزاد را رقیب خود نداند.

به گزارش فارس، محمدعلی پورمختار در هشتمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید از سفر رئیس دانشگاه آزاد به همدان بهترین بهره‌برداری را داشته و برنامه‌های لازم برای توسعه بهتر و بیشتر دانشگاه را تصویب کرد.

وی با بیان اینکه باید از داشتن نگاه درآمدی صرف به دانشجویان در دانشگاه آزاد خودداری کرد، افزود: باید یک منبع درآمدی پایدار برای دانشگاه آزاد تعریف کرد که این آمادگی در برخی از مراکز همچون شهرستان بهار وجود دارد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه شهرستان بهار دارای مرکزی برای تولید محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: موضوع پرتودهی برای افزایش عمر نگهداری این محصولات در دستور کار است که دانشگاه آزاد می‌تواند در این زمینه ورود کند.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه‌های ایجاد مرکز پرتودهی را می‌توان از طریق تسهیلات و بخشی از منابع داخلی دانشگاه آزاد تامین کرد و در صورت اجرای این طرح، می‌توان اتکا بر دانشجویان را به صفر رساند.

پورمختار با بیان اینکه سیاست‌گذاری وزارت علوم در زمینه ایجاد رشته‌های جدید برای دانشگاه آزاد محدودیت به دنبال داشته، خاطرنشان کرد: نباید وزارت علوم خود را رقیب دانشگاه آزاد بداند زیرا این دانشگاه امکانات و ظرفیت مناسبی را برای دانشجویان و علاقمندان به ادامه تحصیل فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش تعداد دانشجویان، مراکز دانشگاه آزاد را با مشکلات مالی مواجه کرده، گفت: یکی از راهکارهای حل این معضل اختصاص رشته‌های بیشتر به مراکز شهرستان‌ها برای جذب دانشجوی بیشتر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار