مسؤل روابط عمومی اورژانس استان خبر داد:

بالگرد سرگردان و بی آشیانه اورژانس استان نیازمند نگاه ویژه و فوری استانداری و خیرین محترم

مسؤل روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان از مشکلات و خطرات کمبود پد بالگرد در استان و نداشتن آشیانه بالگرد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸ 08 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، پاکبازی، مسول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان گفت: در مأموریتی که دیروز ۱۷ خرداد ماه سال جاری در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه به بالگرد اورژانس هوایی جهت امداد رسانی به بیماری در کوههای مونه از توابع لنده واگذار شد، به علت نبود پد بالگرد و صعب‌العبور بودن منطقه کارشناسان اورژانس هوایی در شرایط سختی پیاده شدند و کروی پروازی پس از پرواز طولانی مجبور به سوختگیری مجدد در بهبهان و نهایتا بازگشت به محل مورد نظر شدند. کارشناسان اورژانس هوایی در این فاصله پس از یک ساعت پیاده‌روی تا رسیدن به بیمار سختی ها و خطرات زیادی را متحمل شدند که در صورت داشتن پد بالگرد در نقاط صعب العبور عشایر نشین رنج پرواز و سختی مسیر بر رنج بیمار افزون نمی شد.

وی بیان کرد :طبق قوانین و دستوالعمل های شرکت هلیکوپتری ایران بالگرد فقط در جایی باید ارائه خدمت نماید و نشست و برخاست داشته باشد که پد بالگردی با حداقل استاندارد وجود داشته باشد. این درحالیست که اکثر نقاط استان فاقد پد بالگرد مناسب جهت نشست و برخاست می باشد که این شرایط خطرات پرواز بالگرد را دوچندان کرده است.

 وی در ادامه گفت:همچنین آشیانه و پانسیون اجاره ای بالگرد و تیم پروازی با توجه به احتمال فسخ قرارداد از طرف فرودگاه و بی آشیان شدن این فرشته نجات آهنین ضرورت داشتن آشیانه و پانسیون ملکی را دوچندان می کند لذا از استاندار محترم، مدیرکل محترم عمرانی، مدیرکل محترم بحران همه نهادهای دلسوز کشوری و استانی و خیرین محترم عاجزانه تقاضا داریم به هر طریق ممکن جهت برقراری امنیت سلامت در نقاط دوردست و صعب العبور، دانشگاه و اورژانس ۱۱۵ استان را جهت ساخت آشیانه بالگرد در مرکز استان و ساخت پد بالگرد در جای جای نقاط صعب العبور استان یاری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار