نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به فضائل ماه رمضان گفت: در‌های آسمان در این ماه روی تمام انسان‌ها باز است.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 13 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در آخرین جلسه شورای زکات استان سمنان در سال ۱۴۰۲ که صبح امروز (۲۳ اسفند ماه) با حضور استاندار و مدیران کل عضو شورا برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در باب فضیلت ماه رمضان فرمود «هُوَ شَهرٌ دُعیتُم فیهِ إلی ضِیافَةِ اللهِ» این ماهی است که شما در آن به مهمانی خدا دعوت شده‌اید. همچنین پیامبر (ص) فرمود، در‌های آسمان در اولین شب ماه تا آخر روز رمضان روی بندگان باز است.

وی با بیان اینکه روایت نبی اکرم (ص) نشان می‌دهد این سفره رحمت و برکت شامل عموم انسان‌ها و بندگان می‌شود، گفت: امیدواریم زمینه بهره‌مندی از این فرصت بی‌نظیر را در خود فراهم کنیم. تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان چند برابر ماه‌های دیگر شأن و منزلت دارد، در این ماه حتی خواب مؤمن نیز عبادت است.

او با بیان اینکه قرآن کریم انفاق را از ویژگی‌های متّقین و مؤمنین دانسته است، اظهار کرد: خداوند به آنچه خود به بندگانش داده است و بندگان آن را انفاق می‌کنند، پاداش می‌دهد که این نکته نشان می‌دهد تمام آنچه داریم از آن پروردگار است.

امام جمعه سمنان پرداخت زکات واجب را مایه برکت در دنیا و سعادت در آخرت دانست و گفت: در قرآن کریم، زکات در کنار اقامه نماز مطرح شده است، بنابراین باید برای تبیین این دستور الهی تلاش بیشتری کنیم.

مطیعی فرهنگ‌سازی زکات مستحب در کنار توجه به زکات واجب را وظیفه مبلغان و متولیان دانست و ادامه داد: براساس آیات قرآن، خداوند خود جای آنچه را که انفاق می‌شود پر خواهد کرد.

رئیس شورای زکات استان با اشاره به روایتی دیگر از نبی اکرم (ص) گفت: براساس این روایت، هر کسی یک نفر را افطاری دهد، گویی یک نفر را از اسارت آزاد کرده است، حتی اگر به اندازه جزیی از خرما یا اندکی آب باشد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار