نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تمجید از خدمات بالای دولت سیزدهم در ۳۳ ماه رئیس جمهوری آیت الله رئیسی گفت: ملت ایران خدمتگزاری مخلص و فداکار را از دست داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶ 24 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان شامگاه گذشته همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی «خرمشهر» و در چهارمین روز شهادت جانسوز ریاست فقید جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان، در آیینی که به همین مناسبت با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان، جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد اظهار کرد: مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدای خدمت در نقاط مختلف بیانگر عمق ارتباط مردم با خدمتگزاران خود بود، به گونه‌ای که حتی دشمنان نیز به عظمت آن اذعان کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده افزود: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید اگر کسانی به واسطه ترس از دشمن، از دین خود رویگردان شوند خداوند عده‌ای را خواهد آورد که از دوستان خدا هستند و خدا نیز آنان را دوست دارد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: وقتی از نبی اکرم (ص) در مورد افراد مورد اشاره این آیه سوال شد پیامبر (ص) دست مبارک خود را بر شانه سلمان فارسی قرار داد و فرمود این سلمان و نظایر او (بنابر تفاسیر: ایرانی‌ها) مصداق آیه هستند.

وی با ذکر فراز‌هایی از دعای امام علی (ع) گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) خطاب به پروردگار می‌فرماید «خدایا برای من این افتخار کافی است که بنده تو باشم و تو پروردگار من باشی، تو آنی هستی که من دوست دارم پس مرا آنگونه قرار ده که دوست می‌داری»

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی (ره) اظهار کرد: آنان که با این شهید والامقام هم‌نشین بوده‌اند نقل‌های فراوانی از طاعت، بندگی، معنویت و محبت ایشان به خداوند بیان کرده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان گفت: شهید رئیسی (ره) در پیشگاه خداوند اهل ذکر و دعا و در برابر مردم اهل تواضع و فروتنی بود و خود را خدمتگزار مردم می‌دانست.

وی تواضع در برابر مردم به ویژه محرومان و مؤمنان را دستور خداوند به نبی اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: آیت‌الله رئیسی (ره) در طول ۳۳ ماه عمر دولت سیزدهم، بالغ بر ۴۷ سفر استانی انجام داد و به همین دلیل نیز امروز در میان مردم به «شهید خدمت» شناخته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری خدمات شهید رئیسی (ره) در مدت حضور در آستان قدس رضوی اظهار کرد: ایجاد مجموعه‌های خادمیاری رضوی از ماندگارترین خدمات آن شهید والامقام به زائران و عاشقان امام رضا (ع) بود.

امام جمعه سمنان، عدالت‌گستری و مبارزه با مفاسد اقتصادی را یکی دیگر از خدمات آیت‌الله رئیسی (ره) در سال‌های گذشته ذکر کرد و گفت: این شهید والامقام با نیت خدمت صادقانه به آحاد مردم از قوه قضائیه به ریاست جمهوری اسلامی ایران آمد.

وی با بیان اینکه برخی از خدمات شهید رئیسی در آینده نتیجه خواهد داد افزود: وقتی کسی تمام زندگی خود را وقف مردم و رضایت خداوند می‌کند، زمینه عاقبت بخیری خود را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) خطاب به «مُفضل» فرمود «اسمع ما أقول لک واعلم أنه الحق وافعله وأخبر به علیة إخوانک»

امام جمعه سمنان ادامه داد: وقتی مُفضل از امام سوال کرد «علیة إخوانک» چه کسانی هستند، امام پاسخ داد آنان که به مشکلات مردم و برادران دینی خود رسیدگی می‌کنند، هرکس یک نیاز برادر خود را برآورده کند خداوند در روز قیامت صدهزار نیاز او را برآورده می‌کند که اولین آن بهشت است.

نماینده، ولی فقیه در استان در پایان، خدمت‌رسانی به مردم را درس اصلی «شهدای خدمت» به مسئولان و کارگزاران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز عزیزانی را از دست داده‌ایم که خدمتگزاری به مردم را به بهترین وجه دنبال کردند و در نهایت نیز در مسیر خدمت، به ملکوت اعلی پیوستند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار