نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ابعاد و ویژگی‌های مختلف واقعه غدیر خم، این رویداد تاریخی را خط بطلانی بر ادعا‌های سکولاریسم دانست.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵ 25 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز در مجمع علما و روحانیون استان سمنان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امیرالمؤمنین (ع) و فرزندان بزگوار ایشان دو نعمت مهم خداوند برای امت اسلام است.

وی افزود: بر اساس فراز‌هایی از زیارت جامعه کبیره، ائمه اطهار و امامان معصوم نعمات و نور‌های خداوند هستند که باری تعالی آن‌ها را در خانه‌هایی قرار داد که ذکر خدا در آن خانه برافراشته شود و به ارتفاع برود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه ولایت پیامبر (ص) با ابلاغ امر حکومت به امیرالمؤمنین علی (ع) تکمیل شد، عنوان کرد: مأیوس کردن دشمنان اسلام و زمینه‌سازی برای پیروزی مسلمانان، دو دستاورد مهم غدیر بود.

مطیعی با بیان اینکه با ولایت امیرالمومنین علی (ع) دو امر مهم رخ داده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در روز عید غدیر امیرالمومنین علی (ع) را به امامت منصوب فرمود و از طرفی دیگر امر حکومت، سیاست‌ورزی و اداره امت پس از پیامبر (ص) را به ایشان واگذار نمود تا موضوع ولایت کامل شود.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر ادعای "جدایی دین از سیاست" را باطل کرد، گفت: واقعه غدیر خط بطلانی بر ادعای جدایی دین از سیاست بود.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، افزود: اگر امروز می‌خواهیم در جهت معارف غدیر گام برداریم در وهله اول باید دشمنان اسلام را مایوس کرده و زمینه پیروزی و غلبه حزب‌الله را فراهم کنیم.

مطیعی داوم ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) را مشروط بر حرکت در مسیر غدیر دانست و گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق حرکت در جهت معارف والای غدیر را به همه ما عطا فرماید.

وی با اشاره به دیگر ابعاد واقعه مهم غدیرخم، گفت: براساس آیات قرآن کریم، وقتی پیامبر اکرم (ص) از سوی پروردگار مأمور معرفی امیرالمؤمنین علی (ع) به عنوان امام شد، کفار مأیوس شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به آیات ۵۵ و ۵۶ سوره مائده گفت: بنابر نظر تمام مفسرین تعبیر «وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ» در این آیات در خصوص امیرالمؤمنین علی (ع) به‌کار رفته است و عبارت «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» نیز بیانگر غلبه مسلمانان بر کفار است.

مطیعی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان کرد: حضور پرشور در این انتخابات، زمینه یاس و ناامیدی دشمنان و پیروزی و غلبه حزب الله را فراهم خواهد کرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار