استاندار سمنان گفت: امروز در آیینی با دستور سرپرست نهاد ریاست جمهوری، ۶۸۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری خواهد رسید که با واگذاری خانه‌های قبلی در مجموع ۳۸۶۱ واحد در اختیار متقاضیان در استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹ 26 June 2024

به گزارش تابناک سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز (ششم تیر ماه) در جلسه وبیناری شورای عالی مسکن و آیین بهره‌برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین به واجدان شرایط با حضور سرپرست نهاد ریاست جمهوری در میدان پیروزی سمنان، ضمن گرامیداشت اربعین شهدای خدمت، اظهار کرد: در استان سمنان اقدامات خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن رقم خورده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است که ۱۵ هزار و ۸۲۹ واحد شهری و ۴۷۶۰ هزار واحد روستایی است.

هاشمی بیان کرد: تاکنون ۳۰۸۱ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان به افتتاح رسیده است و ۱۱۵۷ قطعه زمین رایگان در اختیار متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت قرار گرفت.

استاندار سمنان ادامه داد: سهم استان سمنان احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن بوده که ۳۰ هزار واحد آن در حوزه شهر جدید ایوانکی است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به واحد‌های دانش‌بنیان، گفت: در دولت سیزدهم ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با اقدامات انجام‌شده چند برابر شده که سهم استان در این حوزه با توجه به دانشگاهی بودن استان چشمگیر بوده است.

هاشمی با بیان اینکه با تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان بسیاری از مشکلات این حوزه بررسی و برطرف شد، گفت: جلوگیری از خام‌فروشی معادن و فرآوری از آن، در رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نقش موثری داشته است.

او افزود: انتظار می‌رود در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ مانند گذشته اقدامات جدی انجام و تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار