مونوکسید کربن جان ۵ نفر را در همدان گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۵ نفر در استان همدان براثر مسمومیت و خفگی ناشی از گاز مونوکسید کربن جان باختند.
کد خبر: ۱۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 16 January 2016

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۵ نفر در استان همدان براثر مسمومیت و خفگی ناشی از گاز مونوکسید کربن جان باختند.

به گزارش مهر،علی احسان صالح بابیان اینکه ۲ نفر از جان‌باختگان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن زن و ۳ نفر مرد بودند، اظهار داشت: طبق آمارهای موجود در مدت مشابه سال گذشته ۸ شهروند شامل ۷ مرد و یک زن در استان همدان به علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌ها بی‌توجهی به نکات هشداردهنده هنگام نصب وسایل گرمایشی مهم‌ترین علت مسمومیت ناشی از گاز CO۲ در این استان بوده است.

وی بیان کرد: سردرد همراه بااحساس سنگینی، حالت گیجی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه از مهم‌ترین علائم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونواکسید کربن است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان هشدار داد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۳ نفر و سال ۹۲ ۲۵ نفر براثر مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن در استان همدان جان خود را از دست دادند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار