۶۰ درصدجوجه یک روزه کشور در استان البرز تولید می‌شود

کد خبر: ۱۷۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 27 January 2016


استاندار البرز با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی فعال در استان البرز وجود دارد، گفت: بیش از ۶۰ درصدجوجه یک روزه کشور در استان البرز تولید می‌شود همچنین این استان در بخش کشاورزی از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدحمید طهایی در سمینار مشارکت سرمایه‌گذاران هلند و استان البرز که شامگاه سه‌شنبه 6 بهمن ماه سال جاری برگزار شد، با بیان اینکه شرکت هلندی" برنتز اینتر نشنال" به صورت رسمی سرمایه‌گذاری خود را در استان البرز با همکاری بخش خصوصی ایران آغاز کرد، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری منحصر به ایران نشده و کل منطقه خاورمیانه را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شناخته شدن استان البرز به عنوان قطب واحدهای داروسازی و غذایی در کشور و نیز وجود پتانسیل منطقه ویژه و فرودگاه پیام، شرایطی استثنایی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه ها فراهم شده است، افزود: ایران بستر مناسبی برای تولیدکنندگان هلندی برای دسترسی ارزان به بازارهای منطقه‌ای بشمار می‌آید.

استاندار البرز با بیان اینکه خوشبختانه همزمان با اجرای برجام شاهد آغاز نخستین سرمایه‌گذاری مشترک توسط یک شرکت سرشناس هلندی در استان البرز هستیم، خاطرنشان کرد: این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید و عرضه مواد اولیه دارویی، بهداشتی، صنایع غذایی و غذایی دام وطیور است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی فعال در استان البرز وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 60 درصدجوجه یک روزه کشور در استان البرز تولید می‌شود همچنین این استان در بخش کشاورزی از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است.

طهایی با اشاره به اینکه البرز از لحاظ جغرافیایی نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است و به نوعی محل اتصال و ارتباط 13 استان کشور است، گفت: در این سمینار نخستین تفاهم نامه همکاری استان البرز با این شرکت منعقد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روز چهارشنبه 7 بهمن ماه سال جاری استان البرز میزبان این گروه تجاری است و قرار است در این روز بازدیدی از واحدهای تولیدی و ظرفیت‌های استان در بخش‌های گوناگون صورت گیرد، افزود: درنظر داریم بیش از 10 قرار داد همکاری در استان البرز با این هیئت تجاری منعقد کنیم.

استاندار البرز گفت: طرف قرار داد این شرکت هلندی، بخش خصوصی با سابقه چند دهه فعالیت اقتصادی در حوزه داخلی و بین‌المللی بوده که توانسته تمامی فاکتورهای لازم و مورد نیاز و منطبق با استانداردهای سرمایه‌گذار خارجی و کشور مبدا را کسب کند.

طهایی بیان کرد: بدون تردید آغاز فعالیت سرمایه‌گذاری مشترک ایران و هلند با تصویب و اجرای برجام رقم خورده است و این موفقیت برای دولت همچنین مقاومت ملت ایران شایسته تبریک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار