توسعه گردشگری خلخال با کدام راه ارتباطی؟

کد خبر: ۱۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 07 April 2015

یاشار پورمجید - روزنامه نگار

فرماندار خلخال اولویت نخست توسعه این شهرستان را بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرده است.

مهدی احمدی این موضوع را در دیدار با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بیان کرده است.

فرماندار خلخال در حالی الویت توسعه این شهرستان را بخش گردشگری اعلام می کند که اتفاقا رونق این حوزه بیشترین وابستگی را به راههای ارتباطی دارد. بخشی که اتفاقا اصلی ترین ضعف زیرساختگی شهرستان خلخال را تشکیل می دهد.

واقعیت این است که یک گردشگر برای استفاده از طبیعت و میراث فرهنگی یک منطقه ، حتی بیشتر از امکانات اسکان و پذیرایی مناسب، به جاده ارتباطی ایمن و باکیفیت نیاز دارد تا بدون دغدغه و نگرانی برای سفر به منطقه برنامه ریزی کند.

اما متاسفانه شهرستان خلخال همچنان از کیفیت پایین جاده های ارتباطی رنج می برد و بخش عمده ای از راه ارتباطی کنونی خلخال به مرکز استان حتی از استانداردهای یک راه روستایی ایمن و مناسب برخوردار نیست.

وضعیت ایمنی و کیفیت آسفالت جاده های خلخال به پونل و خلخال به اسالم نیز برای خود مسئولان روشن است. جاده کلور درام هم که حالا حالاها با افتتاح شده فاصله دارد.

بنابراین اگر حرف های فرماندار خلخال را که گفته است گردشگری و میراث فرهنگی الویت توسعه این شهرستان هستند جدی بگیریم ، باید گفت شهرستان مستعد خلخال بدون با این وضعیت راههایش، حالا حالاها با توسعه فاصله دارد.

اگر چه انصافا شهرستان خلخال بکرترین و زیباترین طبیعت شمالغرب کشور را داراست، اما با وضعیت موجود راههای منطقه ، صنعت گردشگری شانس چندانی برای توسعه ندارد.

در مقابل با وجود آنکه شهرستان خلخال به دلیل جغرافیای کوهستانی، زمین های مسطح کمی برای زراعت دارد، اما از منابع آب ومراتع غنی برخوردار است. بنابراین اگر قرار است راههای شهرستان خلخال در همین وضعیت نگهداری شوند، تنها شانس خلخال تمرکز بر اقتصاد کشاورزی مبتنی بر تغییر دامداری سنتی به صنعتی، شیلات و باغداری است و با جاده های ناایمن در زمستان های سرد و طولانی منطقه ، نمی توان شعار توسعه گردشگری و یا جذب سرمایه گذار در بخش صنعت را سر داد.

بنابراین اگر من جای مسئولان بودم ، یا الویت توسعه شهرستان خلخال را به توسعه دامپروری صنعتی، شیلات و باغداری می دادم . اما اگر اصرار بر این باشد که بخش گردشگری را الویت توسعه خلخال بدانیم (که به حق از این ظرفیت برخوردار است) ، شایسته است به هر ترتیب که شده حتی به قیمت قربانی کردن سایر بخش ها، برای چندین سال متوالی کل اعتبارات عمرانی خلخال تا ریال آخر برای ایجاد یک جاده استاندارد اختصاص داده شود. زیرا بدون جاده های مناسب، توسعه گردشگری و صنعتی خلخال محقق نمی شود.

نمایی از جاده خلخال - اسالم

توسعه گردشگری خلخال با کدام راه ارتباطی؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار