مهاجری:

ورود3200خانوارعشایر بدون مجوز به مراتع ییلاقی

تابناک: معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار بهره‌بردار مراتع استان خانواده‌های عشایر هستند که ۳هزار و۲۰۰ خانواده عشایر نیز بدون مجوز وارد مراتع استان می‌شوند.
کد خبر: ۲۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، عبدالرضا مهاجری با اشاره به نزدیک شدن به فصل کوچ در استان اصفهان اظهار داشت: به منظور ساماندهی مراتع استان و آماده کردن آنها برای بهره‌برداری دام‌هایی که برای ییلاق به استان می‌آیند از ۱۵ اسفند هرگونه ورود دام به مراتع ییلاقی استان ممنوع بوده است.

وی تعداد بهره‌برداران مراتع استان اصفهان را ۴۲ هزار بهره‌بردار عنوان کرد و افزود: ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار بهره‌بردار مراتع استان اصفهان خانواده‌های عشایر هستند که در این راستا ۶ هزار و ۴۰۰ خانواده عشایر مجوز ورود به مراتع استان را دارند و ۳ هزار و ۲۰۰ خانواده عشایر نیز بدون مجوز وارد مراتع استان می‌شوند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه میانگین صدور مجوز برای ورود تعداد دام مراتع استان اصفهان یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی است، ادامه داد: این میزان مجوز با توجه به ترسالی و خشکسالی افزایش و کاهش می‌یابد.

تشکیل ۴۰۰ پرونده قضایی برای بهره‌برداران غیر مجاز

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد از دام ورودی به مرتع استان اصفهان بدون مجوز به مراتع وارد می‌شوند، افزود: سال گذشته بر اساس پیگیری‌های ماموران بازرسی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان ۴۰۰ پرونده قضایی در خصوص تخلف دامداران تشکیل شده است.

مهاجری در ادامه با بیان اینکه آغاز زمان ورود دام‌ها در فصل ییلاق به مراتع استان اول خرداد ماه است، اظهار داشت: این دام‌ها تا اواخر شهریور امکان استفاده از مراتع را دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۹ پاسگاه ثابت در مبادی ورودی مراتع استان اظهار داشت: همچنین ۳۵ پاسگاه سیار نیز در کنار مراکز ثابت حراست از مراتع استان در خصوص کنترل چرای دام را بر عهده دارند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان هزینه تعیین شده برای چرای هر واحد دامی در مراتع استان اصفهان را ۴۵۰ تومان اعلام کرد و ابراز داشت: در این راستا از بهره‌برداران استان خواستاریم تا نسبت به تاریخ اعلام شده برای ورود به مراتع دقت داشته باشند.

وی در خصوص تغییر کاربری برخی از مراتع استان برای استفاده‌های صنعتی نیز بیان داشت: اداره کل منابع طبیعی استان هیچگونه مجوز تغییر کاربری برای مراتع بکر و قابل استفاده برای چرای دام را نمی‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار