ورود تعزیرات حکومتی به تخلفات داروخانه ها (+عکس)

هرگونه محصول آرایشی و بهداشتی که توسط داروخانه ها عرضه می شود باید مجوز های لازم وارداتی و بهداشتی را داشته و دارای برچسپ باشد.
کد خبر: ۲۱۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 19 April 2016
 امسال نظارت در بحث درمانی و دارویی افزایش خواهد داشت و با جدیت بیشتری ادامه می یابد.

گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی به ریاست رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران و با همراهی بازرسان  دانشگاه علوم پزشکی به صورت سر زده نسبت به بازدید از داروخانه ها و مراکز بهداشتی تهران اقدام و شناسایی و برخورد با تخلفات  این مراکز را  در دستور کار قرار دادند.

ورود گشت های تعزیرات حکومتی به تخلفات داروخانه ها (+عکس)

به گزارش خبرنگار عصر ایران گشت  های سازمان تعزیرات در ابتدا  با حضور در یک داروخانه در منطقه شرق تهران اقدام به بررسی فعالیت آن کرد که در بررسی ها مشخص شد که این مرکز علاوه بر فروش محصولات آرایشی و بهداشتی که به صورت غیر رسمی وارد کشور  شده بود در مورد امحای داروهای تاریخ گذشته نیز اقدام موثری انجام نداده بود.

بارزسان دانشگاه با حکم رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران علاوه بر توقیف داروهایی که باید معدوم می شدند  نسبت به جمع آوری و توقیف کا لا های قاچاق آرایشی که در معرض فروش قرار گرفته بود اقدام کرده و پرونده برای رسیدگی بیشتر به شعبه ویژه ارجاع شد.

در ادامه  و در بازدید از داروخانه های دیگر نیز بازرسان با تخلفاتی مانند نبود مسئول فنی و یا فروش محصولات آرایشی و بهداشتی که فاقد فاکتور رسمی فروش بود  مواجه شدند که تمامی این تخلفات  ثبت و برای رسیدگی بیشتر به شعبه ویژه ارجاع شد.

ورود گشت های تعزیرات حکومتی به تخلفات داروخانه ها (+عکس)

 مرتضی خدایی رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران در حاشیه  بازرسی از داروخانه ها در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران با بیان اینکه در سال 95 نظارت جدی در زمینه موضوعات درمانی و دارویی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی انجام می شود گفت:گشت های تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی در سال جاری  به صورت مداوم نسبت به رصد کردن فعالیت های مراکز درمانی و داروخانه ها اقدام کرده  و با متخلفان برخورد قاطع می شود.

 وی ادامه داد: کلیه داروخانه ها باید داروهایی که به شهروندان عرضه می کنند را از مراکز رسمی خریداری کرده و نسبت به داروهای قاچاق وحساسیت ویژه ای داشته باشند.
ورود گشت های تعزیرات حکومتی به تخلفات داروخانه ها (+عکس)

وی با اشاره  به عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی  از سوی داروخانه ها  اظهار داشت: هیچ داروخانه ای اجازه عرضه و خرید و فروش اقلام آرایشی و بهداشتی  که شرکت های ارائه دهنده آنها اقدام به ارائه  فاکتور رسمی نمی کنند نداشته و همچنین هرگونه محصول  آرایشی و بهداشتی که توسط این واحد ها عرضه می شود  باید مجوز های لازم وارداتی و بهداشتی  را داشته و دارای  برچسپ باشد.
 
 قاضی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران  در ادامه با اشاره به الزامی بودن حضور مسئول فنی در داروخانه ها خاطر نشان کرد:  در زمان عرضه دارو در داروخانه ها باید حتما مسئول فنی در محل حضور داشته باشد  و در صورتیکه افراد دیگری غیر از مسئول فنی  اقدام به عرضه  دارو نمایند موضوع  تخلف محسوب شده و لذا برخورد جدی با اینگونه تخلفات انجام می شود.

وی ادامه داد: گشت های تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی به صورت مداوم نسبت به رصد کردن اینگونه موارد اقدام خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
سلام ما در شهرک اتیسازیم اتوبان چمران در فاز 1 بلوک 8 یک همسایه داریم که سگ داره و مزاحمت های زیادی واسه ما ایجاد کرده ساعت 7 بعداظهر سگشون را میارن در محلی که برای پیاده روی افراد مسن و بچه ها هستش درمسیرپیاده روی بلوک 7-8-9 سگشون مدفوع و ادرار میکنه و ما بچه هامون میرن داخل چمن و پاهاشون الوده میشه ما بهشون تذکر دادیم ولی بهمون توهین میکنن چند دفعه به 110 تماس گرفتیم اقدامی صورت نگرفته برای جلوگیری مزاحمت های ایشون و اینکه ساعت 6 به بعد در این بلواری که مشترک برای همه اهالی اینجا هستش دقیقا حدود 6 تا سگ میاد و ایجاد وحشت و الودگی برای همه بوجود میاره باوجود تذکر بهشون فقط توهین جوابمون بوده من با وزارت بهداشت و 110 تماس گرفتم ولی اقدامی صورت نگرفته لطفا راهنمایی بفرمایید واقعا برای خانواده من مشکل بزرگی هستش برای تمام اهالی اتیساز همینطور ممنون
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار