مدیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

موروثی بودن هیأت مدیره، مشکل تعاونی هاست

مدیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: موروثی بودن هیات مدیران تعاونی ها از جمله آسیب های این بخش است.
کد خبر: ۲۴۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 06 June 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمودی احمدی در همایش تعاون، اقتصاد مقاومتی و ایجاد شبکه فروش که امروز در سالن تلاش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد با ابراز گله مندی از کارکرد تعاونی ها گفت: بخشی از مشکلات این حوزه را به عهده می¬گیریم زیرا نتوانسته ایم کارکنان این حوزه را یکپارچه کنیم.
وی با اشاره به اینکه تعاونی ها در تمام دنیا مختصات خاصی دارند و توانسته اند ارزش افزوده خوبی را به بار آورند، افزود: تعاونی ها، بنیاد ارزش های اجتماعی اند که متاسفانه در سالهای گذشته کارکرد آنها در کشور کاهش یافته است.
احمدی اظهار کرد: ترکیب سرمایه های انسانی و اجتماعی کمک می کند تا دسترسی کارکنان تعاون به درآمد، آموزش و انواع حمایت های تعاونی تسهیل شود.
مدیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از آسیب های جامعه اقتصادی ما عدم پایداری توسعه است که حتی در صورت توسعه داشتن توازن درستی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تعاونی ها، از بنیادی ترین فعالیت ها در کشور محسوب می شوند گفت: سهم این بخش از بودجه کشور تنها 25 درصد است که بی شک با این بودجه تنها می توان سقف و پایه تعاونی را حفظ کرد.
احمدی، تعاونی ها را راه گشای بخش اقتصادی دانست و اضافه کرد: موروثی بودن هیات مدیران تعاونی ها از جمله آسیب های این بخش است.
وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی کاستی های بسیاری در بخش تعاونی ها دارد، افزود: سال گذشته 381 تعاونی را ایجاد کردیم، همچنین توانسته ایم رتبه اول را در زمینه ایجاد تعاونی ها تا کنون به دست آوریم و بی شک استان خراسان رضوی الگویی برای کشور است.
احمدی با تاکید بر اینکه تعاونی ها از دهه 60 عبور کرده اند و شاخص های دهه 90 باید بسیار متفاوت با دهه های پیش باشد گفت: متاسفانه هنوز نگاه مردم به تعاونی ها همانند دهه60 است و محصولات این بخش را بی کیفیت و با بسته بندی ضعیف می شناسند.
وی در پایان اظهار کرد: بخش تعاون از پتانسیل های خوبی برخوردار است اما نتوانسته ایم از این پتانسیل ها به خوبی استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار