وجود آفت‌های قارچی گندم‌های جوانه‌زده

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: تاکنون بیش از 90 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.
کد خبر: ۲۵۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 29 June 2016
به گزارش روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، سید محمد جعفری در بازدید مدیرکل بازرسی مازندران به همراه تعدادی از بازرسان این اداره‌کل از مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، با اشاره به مشکلات فصل خرید گندم امسال، گفت: بارندگی‌های مستمر فاصله زمانی 20 تا 25 خردادماه سال‌جاری که مصادف با مرحله نهایی رشد فیزیولوژیکی گندم و زمان برداشت آن بود سبب شد بخشی از گندم‌های مزارع دچار عارضه جوانه‌زدگی شود.

وی افزود: با هماهنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار مازندران و با یک تصمیم به‌موقع با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران شهرستان‌ها و دستگاه‌های ذیربط نسبت به راه‌اندازی چهار مرکز در اسرم، نکا، آکند ساری و سیمرغ جهت جمع‌آوری گندم‌های دچار عارضه جوانه‌زده اقدام شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اشاره به اینکه تاکنون 3 هزار تن گندم جوانه‌زده تحویل چهار مرکز شد، تصریح کرد: هر چند از نظر استاندارد گندم درجه دو تا چهار درصد جوانه‌زدگی مورد پذیرش است.

این مسؤول ادامه داد: اما وجود آفت‌های قارچی از جمله فوزاریوم نگرانی‌هایی را به‌همراه دارد.

جعفری به میزان خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 90 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد از پول کشاورزان گندم‌کار استان پرداخت شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده تاکنون 452 میلیارد و 56 میلیون ریال از وجه گندم تحویلی کشاورزان مازندران از طریق سامانه ویژه خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی به حساب آنها واریز شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: انتظار می‌رود فاصله زمانی صف انتظار پرداخت در این سامانه در روزهای آینده از سه هفته به دو هفته کاهش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار