لزوم توسعه علوم قرآنی در بین جوامع ورزشی/ فراهم کردن بسترهای انس با قرآن برای جوانان ورزشکار

کد خبر: ۳۱۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 18 October 2016


معاون فرهنگی،‌ آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر توسعه علوم قرآنی در بین جوامع ورزشی گفت: بسترهای انس با قرآن برای جوانان ورزشکار فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ عبدالحمید احمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی قرآن ورزشکاران، جوانان و کارمندان کشور که در مجموعه فرهنگی ورزشی ایثار در کردان ساوجبلاغ به میزبانی استان البرز برگزار شد،‌ اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی که باید در بین ورزشکاران انجام شود انس بیشتر آنان با قرآن است.

وی ادامه داد: در این راستا باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه فرهنگ قرآنی در بین جوامع ورزشی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزشکاران در عرصه‌های مختلف ورزشی توانسته‌اند مدال‌های مختلفی را به دست آوردند افزود: توکل بر خدا و زمزمه آیاتی از قرآن می‌تواند آنان را به رتبه‌های بالاتر ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این مسابقات ورزشکاران بسیاری حضور داشتند، تأکید کرد: این نشان‌دهنده انس و الفت ورزشکاران با قرآن و مفاهیم قرآنی است.

احمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در سه بخش ورزش، جوانان و کارکنان تقدیر می‌شوند تصریح کرد: این استان در برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم ورزشکاران، جوانان و کارکنان از تمام توان خود استفاده کرده و عمکلردش در این زمینه قابل تقدیر است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: بانوان ورزشکار با حجاب کامل در عرصه‌های مختلف ورزشی حاضر شدند و توانستند در این زمینه نیز به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند.

احمدی با اشاره به اینکه این دوره از رقابت‌های قرآن کریم با حضور پر شور ورزشکاران، جوانان و کارکنان برگزار شده است، گفت: بیش از 25 هزار شرکت‌کننده در مراحل شهرستانی، استانی و ملی در این دوره از مسابقات حاضر شدند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در بخشی دیگر از سخنان خود از بر تربیت ورزشکاران قرآنی تأکید کرد و افزود: فدراسیون‌های ورزشی به موضوعات قرآنی اهمیت ویژه‌ای بدهند چرا که فرهنگ قرآنی می‌تواند فضای جامعه ورزشکاری را مطلوب‌تر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار